“مویز سیاه” | خواص مویز سیاه برای جلوگیری از سقط جنین | خواص درمانی مویز

مویز سیاه,خواص مویز سیاه

مویز برای رفع ضعف معده و بهبود هضم غذای زنان باردار مؤثر است

علوی کارشناس طب سنتی اظهار داشت: مویز انگور رسیده‌ای است که روی بوته وبا روش سنتی خشک شده باشد. بسته به نوع انگور خواص مویز متفاوت است.

به‌گفته وی مویز در وزن‌گیری جنین مؤثر است چرا که ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعت آن گرم و تر است. مویز مقوی رحم است و با مصرف مویز زنان باردار جنین خود را از سقط حفظ می‌کنند.

مویز برای رفع ضعف معده و بهبود هضم غذای زنان باردار مؤثر است
این کارشناس طب سنتی افزود: مویز مقوی کبد است و موجب تقویت معده و افزایش قدرت هاضمه زنان باردار می‌شود چرا که ضعف معده و ضعف هضم از مشکلات شایع زنان باردار محسوب می‌شود.

علوی گفت: خوردن مویز در وعده صبحانه برای درمان انواع بیماری‌های عفونی مانند عفونت گوش, عفونت دندان و … مفید است.

وی ادامه داد: مشکلات عفونت دندان در دوران بارداری از مشکلات شایع زنان باردار است و زنان به‌دلیل منع مصرف دارو دچار مشکل خواهند شد که مصرف مویز در وعده صبحانه می‌تواند مانع بروز عفونت دندان شود.

ایشان افزود: مویز دارای اثرات ضددرد،ضدباکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی است. مویز ملین است و باعث پاکسازی روده و معده می‌شود؛ مویز تقویت کننده معده است.

مویز ملین است و معده و روده‌ها را پاک می‌کند
علوی بیان داشت: مویز مواد نامناسب و غلیظ را آماده دفع کرده و از بدن خارج می‌کند چرا که با پاکسازی خون به سلامت جنین کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: مویز تولید کننده خون صالح و هضم کننده غذاست؛ جنین از خون صالحی که غذای خوب هضم شده تولید می‌شود, تغذیه می‌کند. مویز مقوی اعصاب و قلب مادر و جنین است.

مویز گرم‌کننده بدن است
این کارشناس طب سنتی یادآور شد: بهترین مویز نوع چاق, پرگوشت, شیرین و بی‌دانه است و بدترین آن مویز با دانه و کم‌گوشت است. مویز گرم کننده تمام بدن و خوردن آن در فصول سرد بسیار مناسب است.

علوی خاطرنشان کرد: خیساندن مویز در آب گرم و مصرف آن بسیار خونساز و تقویت کننده بدن است.

 

منبع:tasnimnews.com