بافت شال گردن بافتنی,نحوه بافت شال گردن


نحوه بافت شال

این شال تک سایز میباشد.
طول و عرض این شال تقریباً ۶۰ و ۳۴ سانتیمتر است.

وسایل لازم :

کاموا ۲۵۰ گرم
میل گرد شماره ۵
میل گرد شماره ۴
دکمه ۴ عدد

کاموا باید به گونه ای باشد که ۱۷ دونه در ۲۲ رج با بافت ساده و میل شماره ۵ دارای ابعاد ۱۰*۱۰ سانتیمتر مربع باشد.

ابتدا ۶۲ دونه در میل شماره ۴ سربیاندازید. یک رج از پشت کار به زیر ببافید و سپس از روی کار به شرح زیر ادامه دهید:

شش دونه ابتدا ابری، دو تا زیر، *دو تا رو، دو تا زیر* فاصله بین دو * را تا شش دونه مانده به انتهای رج تکرار کنید و شش دونه آخر را ابری ببافید. بافت را همینطور ادامه دهید تا اندازه ۴سانتیمتر شود، سپس بافت را با میل شماره ۵ و به شرح زیر ادامه دهید:

شش دونه ابتدا ابری، پنجاه  ببافید دونه بعد را مطابق پترن A.1 بیافتد و شش دونه آخر را نیز ابری ببافید. همینطور بافت را ادامه دهید تا اندازه ۲۰ سانتیمتر شود، سپس شش دونه ابتدا و انتها را کور کنید. (تعداد دانه ها ۵۰ ) کاموا را ببرید و این تکه را کنار بگذارید و تکه دوم را همانند تکه اول ببافید.
بعد از اتمام بافت تکه دوم، شش دونه جدید در میل شماره ۵ سربیاندازید بعد دونه های مربوط به یک تکه را ببافید،سپس دونه های مربوط به تکه دوم را ببافید و در انتها شش دونه جدید سربیاندازید. (تعداد دانه ها ۱۱۲ )

بافت رابه این شرح ادامه دهید: شش دونه ابتدا ابری، ۱۰۰ دونه بعد را مطابق پترن ۱٫A ببافید و شش دونه آخر را ابری ببافید، همینطور بافت را ادامه دهید تا اندازه ۳۴ سانتیمتر شود.

بعد بافت را با میل شماره ۴ به این شرح ادامه دهید: همزمان در بافت این رج دو دونه اضافه کنید، شش دونه ابتدا ابری، دو تا زیر، *دو تا رو، دو تا زیر *فاصله بین دو * را تا شش دونه مانده به انتهای رج تکرار کنید و شش دونه آخر را ابری ببافید. (تعداد دانه ها ۱۱۴ ) بافت را ادامه دهید تا اندازه کشباف ۴ سانتیمتر شود، سپس در همان حالت کشباف کور کنید.
بعد شش دونه ابری ابتدا و انتها بعد از یکی شدن دو تکه را روی هم بگذارید و دکمه ها را رویش بدوزید.

منبع : toop98.ir