مبدع کانادایی گجت مخصوصی را ساخته که با اسکن غذایی که می بیند به شما در مورد میزان کالری آن گزارش دهد.

دستگاه اسکنر Tellspec از طریق “طیف سنج” بعد از اسکن، ترکیبات شیمیایی غذا را بر شمرده و از طریق گوشی هوشمند و اپلیکیشن نصب شده روی آن میزان کالری و جزییات بهداشتی را به شما می گوید.

برای هر شخصی که وزن خود را هر روز چک می کند، وسیله ای ایده آل محسوب می شود و به گفته مبدع کانادایی دستگاه، ترکیبات شیمیایی، مواد مغذای و مواد تشکیل دهنده غذا را لیست می کند تا مطابق با آن برنامه ریزی برای “خوردن به اندازه” داشته باشید. در درازمدت این دستگاه به سلامت و وزن متناسب شما کمک می کند.

دستگاه Tellspec از پشت ظروف پلاستیکی نیز قابلیت اسکن داشته و فروشگاه داران برای دادن اطلاعات بیشتر به مشتریان می توانند از آن استفاده کنند. بعد از اسکن اطلاعات بدست آمده روی وب سرور اینترنتی آپلود می شود و دیتای جمع آوری شده از طریق اینترنت نیز قابل ردیابی است. الگوریتم ویژه ای تعریف شده تا اطلاعات جمع آوری شده، روی موبایل و اپلیکیشن مرتبط منتقل شود.

همچنین افرادی که به برخی مواد غذایی و ترکیبات شیمیایی داخل غذا آلرژی و حساسیت دارند می توانند بعد از اسکن بفهمند که این غذا مناسب حال آنهاست یا نه؟

استفان واتسون و ایزابل هافمن مبدعان این دستگاه امیدوارند با پیدا کردن سرمایه گذار، سال آینده دستگاه خود را بفروشند و مردم دستگاه اسکنر را مانند جاسوئیچی با خود حمل کنند.
ji
مkhabaronline.ir