طرز تهیه عدسی,آموزش تهیه کنسرو عدسی,تهیه عدسی

مواد لازم برای تهیه عدسی: 

 عدس  دو لیوان 
 روغن ۲ قاشق غذاخوری
  نمک و فلفل مقداری
 پیاز متوسط برای پیاز داغ یک عدد 
 رب گوجه فرنگی   ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه عدسی:
1) عدس را از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و آب آنرا عوض کنید. با اینکار شاید مقداری از املاح بیرون ریخته شود ولی دیگر دل درد نخواهید گرفت و رنگ آنهم پس از پخت تیره نمیشود.
2) عدس ها را با روغن و آب ( یا آب مرغ یا گوشت اگر از قبل آماده دارید ) بپزید. پس از پخت کامل عدس ها – پیاز داغ و رب گوجه و نمک و فلفل ( و کمی در صورت تمایل ادویه گرام ماسالا یا هر نوع ادویه که می پسندید ) اضافه کنید . قوام عدسی را خیلی شل و خیلی سفت نکنید.
3) خوراک عدسی را با لیمو ترش یا کمی سرکه و روغن زیتون سرو کنید .( اگر مقدار بسیار کمی پودر گلپر هم روی عدسی بریزید خوشمزه و سهل الهضم میشود .)

آیا میدانستید که:
عدس و گندم به علت داشتن پروتئین و کربوهیدرات دارای انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه است. در ضمن فولات موجود در عدس برای کسانی که بیماری قلبی دارند توصیه می شود. عدس و گندم را شب قبل در آب ولرم خیس کنید تا هم نرم شود و هم از نفخ جلوگیری کند. عدس به علت داشتن آهن، برای رفع کم خونی و افزایش شیر مادران شیرده مفید است.عدس، لعاب دار است و به همین علت مصرف آن برای ناراحتی های روده ای توصیه می شود.عدس را در کنید و روی پوست ملتهب بگذارید التهاب را برطرف می کند .

عدس از آن دسته حبوبات است كه علاوه بر در اختيار داشتن انواع مواد مغذي، به سرعت آماده مي‌شود.در عدس نوعي فيبر وجود دارد كه به طور قابل ملاحظه‌اي در كاهش كلسترول خون موثر است. علاوه بر اين، نوع خاص فيبر موجود در عدس مانع از آن مي شود كه ميزان قند خون پس از صرف غذا ناگهان به شدت بالا رود. عدس نه تنها 6 ماده معدني بسيار مفيد و 2 نوع ويتامين B و پروتئين دارد، بلكه تقريبا بدون چربي است. پزشكان مي گويند اگر به سلامت قلب خود مي‌انديشيد، عدس مصرف كنيد.

کالری عدسی:
هر فنجان عدس پخته شده تنها 230 كالري دارد.

روش نگهداری کنسرو عدسی:
در جای خشک و خنک نگهداری شود. لطفاً برای حفظ کیفیت پس از باز کردن باقیمانده ی محتوی قوطی را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.