مواد لازم برای 4 نفر:

ـ 60 گرم کره

ـ 6 عدد پیازچه (پوست‌کنده و خرد شود)

ـ 2 ساقه کرفس (خرد شود)

ـ 350 گرم برگ اسفناج

ـ 850 میلی‌لیتر یا سه و نیم پیمانه آب مرغ

ـ 225 گرم پنیر ماسکارپونه یا خامه

ـ یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون

ـ 2 تکه نان تست

ـ نصف قاشق چای‌‌خوری زیره سیاه

ـ نمک و فلفل به میزان لازم

توضیح: پنیر ماسکارپونه را از تمام سوپرمارکت‌ها می‌توان تهیه کرد.

طرز تهیه:

1 ـ برگ‌های اسفناج را خوب شسته، سپس به قطعات بزرگ خرد کنید و کناری بگذارید.

2 ـ قابلمه بزرگی آماده کرده و نیمی از کره را در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود.

سپس پیازچه‌های خردشده را به همراه کرفس اضافه کرده و شعله اجاق گاز را کم کنید؛ در ضمن به طور مرتب مواد را هم بزنید تا نسوزد. برای تفت دادن مواد 5 دقیقه زمان لازم است.

3 ـ وقتی که مواد تفت داده شد، اسفناج خرد‌شده را به آنها اضافه کرده و کمی تفت دهید. حالا آب مرغ را افزوده و حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید.

پس از به جوش آمدن آب مرغ، شعله اجاق گاز را کم کرده و پس از گذاشتن در ظرف، حرارت دادن را به مدت 15 تا 20 دقیقه ادامه دهید.

4 ـ حالا سوپ را به دستگاه خردکن یا غذاساز انتقال دهید تا کاملا نرم شود، سپس آن را صاف کرده و دوباره داخل قابلمه برگردانید.

5 ـ پنیر ماسکارپونه یا خامه را به سوپ اضافه کرده و حرارت را ملایم کنید؛ در ضمن به طور مرتب مواد را هم بزنید. در این زمان، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید.

6 ـ تکه‌های نان را با استفاده از چاقو به مکعب‌های کوچک تبدیل کنید. این کار را روی تخته کار آشپزخانه انجام دهید تا تکه‌های نان هم‌اندازه و سالم درآیند.

7 ـ بقیه کره را به همراه روغن زیتون داخل تابه کوچکی ریخته و نان‌های تکه‌شده را در آن سرخ کنید، سپس زیره سیاه را به نان اضافه کرده و آن را نیز کمی تفت دهید. در پایان، سوپ را در ظرف موردنظر ریخته و تکه‌های سرخ‌شده نان را روی آن بریزید و سرو کنید.

ـ مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: 15دقیقه
ـ مدت زمان لازم برای پخت سوپ: 30دقیقه