مواد لازم برای 6 نفر:
– به متوسط                 3 عدد

– مغز گردو                50 گرم

– شکر             یک‌ چهارم پیمانه

– دارچین         2 قاشق مرباخوری

– خامه                     50 گرم
طرز تهیه:

1 – ابتدا پوست به‌ها را خوب شسته و کرک‌ های موجود روی آن را بسایید. سپس آنها را خوب خشک کنید. حالا سر هر یک از به‌ها را به صورت مقطعی با چاقوی تیز ببرید. در واقع قسمت بریده شده، دری برای به می شود. این کار را مانند دلمه ی فلفل انجام دهید.

2 – بعد از آماده کردن در به، شروع به خالی کردن محفظه داخل آنها کنید. برای این منظور از چاقوی ظریف و نوک باریک یا ابزار مخصوص میوه ‌آرایی استفاده کنید، البته خالی کردن تنها ستونی در میان به برای این کار کافی است. بنابراین نیازی به خالی کردن قسمت اعظم گوشت داخل به وجود ندارد.

نکته:
هنگام خالی کردن گوشت داخل به، مراقب باشید قسمت انتهایی و دیواره‌های آن صدمه ندیده و سوراخ نشود.
3 – مغز گردو را داخل دستگاه آسیاب یا خرد کن بریزید و گردوها را به صورت پودر درشت در آورید و سپس به کاسه‌ای منتقل کرده و شکر و دارچین را نیز به آن اضافه کنید و خوب با قاشق هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. این مخلوط داخل به است. حالا فر اجاق گاز را روی 180 درجه سانتی‌ گراد تنظیم کنید تا گرم شود.
4 – پس از آماده شدن به‌ها، مخلوط را به 3 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را با قاشق داخل حفره ایجاد شده درون هر یک از به‌ها بریزید و فضای داخل آنها را پر کنید. برای اینکه همه مواد داخل حفره جا شوند، با قاشق چای‌ خوری سطح آن را فشار دهید تا مواد به هم فشرده شوند. پس از اینکه فضای خالی داخل هر یک از به‌ها به همین طریق پر شد، در آنها را رویشان قرار دهید. حالا به‌ها آماده است.

5 – هر یک از به‌های آماده شده را داخل تکه‌ای از فویل آلومینیوم بپیچید. حالا آنها را روی سینی میله‌ای فر(که در طبقه پایینی فر قرار گرفته است ) بچینید.

برای پخت این به‌ها در همان حرارت 180 درجه سانتی‌ گراد یک ساعت و نیم الی 2 ساعت زمان لازم است.

6- پس از اینکه به‌ها کاملاً پخته شدند، آنها را از فر خارج کرده و از میان ورق آلومینیوم در آورید. سپس در ظرف مورد نظر بچینید و روی آنها خامه بریزید. حالا کافی است به‌ها را برش بزنید و میل کنید.