کلید واژه ها :بدون وارد کردن آسیب، موهای خود را صاف کنید صاف کردن مو، بر موهای تازه شسته شده بهترین اثر صاف کردن موها با استفاده از اُتوی مو شامل هیچ مرحلهبدون وارد کردن آسیب، موهای خود را صاف کنید صاف کردن مو، بر موهای تازه شسته شده بهترین اثر صاف کردن موها با استفاده از اُتوی مو شامل هیچ مرحله

آموزش صاف کردن مو با استفاده از اتوی صاف کننده موهای فر

موهای فِر و مواج جالب و هیجان انگیز است، اما همواره مرتب نگه داشتن آنها بسیار مشکل است. بنابراین در صورت تمایل به تغییر ظاهرتان، موهای خود را صاف کنید! بسیاری از افراد نسبت به صاف کردن موهای خود به علت ترس از ایجاد آسیب بی میل هستند، اما با وسایل، محصولات و تکنیک های مناسب، می توانید بدون وارد کردن آسیب، موهای خود را صاف کنید. برای صاف کردن کامل موهای خود، استفاده از اُتوهای صاف کننده مو یا سِشوار، فقط گام های چگونه زیر را پی بگیرید!

 

اُتوهای صاف کننده
موهای خود را شسته و با استفاده از باد سرد سِشوار، خشک کنید. صاف کردن مو، بر موهای تازه شسته شده بهترین اثر را دارد. هنگام شستن موها، شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موی خود را انتخاب کنید. برای موهای ضخیم و مجعد، از شامپو و نرم کننده صاف کننده استفاده کنید. برای موهای صاف و بی حالت از محصولات حجم دهنده استفاده کنید. پس از شستن موها، آن ها را سریعاً با حوله خشک کرده،‌بنابراین هنگام صاف کردن آنها با اُتو، کار کمتری خواهید داشت.

۱ ابتدا ریشه موهای خود را با سِشوار خشک کرده، سپس ساقه موها را خشک کنید.
۲ برای افزودن به حجم موها، هنگام خشک کردن سر خود را به پایین کاملاً خم کنید.
۳ از یک برس دندانه درشت برای باز کردن گره ها و محکم گرفتن موها حین خشک کردن، استفاده کنید.

۴ از یک اِسپری محافظ در باربر حرارت استفاده کنید. صرف هزینه برای یک اِسپری محافظت کننده در برابر حرارت و استفاده از آن هر بار هنگام صاف کردن موها بهترین کار ممکن برای موهایتان بوده، و این کار را باید قبل از صاف کردن موها انجام داد. اِسپری محافظ مو در مقابل حرارت رطوبت را درون مو نگه داشته و مانع خشک و مجعد شدن موها می شود. قوطی را حدود ۱۵سانتی متر دورتر از موها نگه داشته و اِسپری محافظ را بر همه قسمت های مو بمالید.

۵ اِسپری را روی ریشه موها نزنید؛ چرا که می تواند باعث حبس چربی در ریشه موها شود.
اِسپری های محافظ مو در برابر گرما را در اغلب داروخانه ها و آرایشگاه ها می توان یافت. احتمال خرید یک مارک بهتر دارای محافظت بیشتر، بهتر و ارزشمندتر خواهد بود. برای پیشنهادات، از آرایشگر خود مشورت بگیرید.

۶  موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید. تقسیم کردن موها به دو قسمت شما را از صاف شدن همه موها به طور کامل و بدون جا افتادن دسته ای مو، مطمئن می کند. آسان ترین راه برای دسته کردن موها، تقسیم آنها به سه لایه است.

۷ لایه اول را با گرفتن قسمت جلوی موها و عقب بردن آن ها با استفاده از انگشت شست، ایجاد کنید. این لایه را با پیچاندن آن و محکم کردن آن با استفاده از یک گیره با کلیپس، جدا کنید.
۸ لایه دوم را با جدا کردن موهای باقی مانده بالای گوش و محکم کردن آن ها با استفاده از یک گیره یا کلیپس، جدا کنید.
۹  لایه سوم شامل همه موهای باقی مانده و در واقع موهای پشت سر و بالای گردن است.
۱۰ در صورت داشتن موهایی بسیار ضخیم، می توانید موهای خود را به قسمت های بیشتری تقسیم کنید. در صورت داشتن موهایی بسیار نازک یا کم پشت، احتمالاً اصلاً به دسته بندی کردن موها نیازی نداشته، یا تقسیم آن ها به دو دسته کافی خواهد بود.

اُتوی صاف کن موی خود را با درجه مناسب با موهایتان، تنظیم کنید. اغلب اُتوهای مو با کیفیت، به شما اجازه انتخاب درجه حرارت اُتو را می دهند. استفاده از حرارت مناسب برای موهایتان شما را از دست یابی به بهترین نتیجه مطمئن کرده و از وارد شدن آسیب غیر ضروری به مو جلوگیری می کند. درجه حرارت انتخابی بستگی به نوع موهای شما دارد:

برای موهای نازک یا آسیب دیده باید از دمایی بین ۱۵۰ تا ۹۳ درجه سانتی گراد (۳۰۰ تا ۲۰۰درجه فارِنهایت) استفاده شود.
موهایی با ضخامت متوسط و در شرایط خوب باید از دمایی بین ۱۷۷ تا ۱۴۹درجه سانتی گراد (۳۵۰ تا ۳۰۰ درجه فارِنهایت) استفاده کنند.
موهای خیلی ضخیم یا خشن و مجعد باید از دمایی بین ۲۰۵ تا ۱۷۷ درجه سانتی گراد (۴۰۰ تا ۳۵۰درجه فارِنهایت) استفاده کنند.

از تکنیک مناسب استفاده کنید. صاف کردن موها با استفاده از اُتوی مو شامل هیچ مرحله پیچیده ای نبوده، اما نکات مفیدی برای دست یابی به بهترین نتیجه، وجود دارد:

دسته مویی با اندازه مناسب بردارید. برای بهترین نتیجه، موهای خود را در دسته هایی با عرض ۵ تا ۲٫۵ سانتی متری (۲ تا ۱ اینچی) و به ضخامتی کمتر از ۲٫۵ سانتی متر (۰٫۵ اینچ) صاف کنید. در صورت استفاده از دسته ای به مراتب بزرگتر از مقدار گفته شده، موهای شما کاملاً صاف نمی شوند. اما در صورت استفاده از دسته هایی کوچکتر، این کار چندان به طول نمی انجامد.
موها را محکم بگیرید. از یک دست خود برای گرفتن دسته مو همزمان با اُتو کشیدن استفاده کنید. اتو را در طول موها حرکت دهید. در صورت صاف نشدن مو به اندازه کافی با مرتبه اول، نگران نباشید، فقط اُتوی مو را یکبار دیگر در طول مو حرکت دهید.
صاف کردن را از حدود ۲ سانتی متر پایین تر از ریشه شروع کنید. این کار قدری حجم به موهای شما داده و موها به کف سر شما نمی چسبند.
از حرکات مرتب، و نه حرکات نامنظم، استفاده کنید. سعی کنید اُتوی مو را در یک حرکت نرم و روان روی موها بکشید. در صورت حرکت دادن نامنظم اُتو، پس از پایان در موهای خود خطوط اُفقی خواهید داشت.
در صورت بخار کردن موها، یا شنیدن صدای جِلِز و وِلِز، کار را متوقف کنید. در صورت رخداد چنین چیزی، موهای شما کاملاً خشک نیستند. کار را متوقف کرده، اُتوی مو را خاموش کرده، و از یک سِشوار برای خشک کردن کامل موها قبل از ادامه صاف کردن، استفاده کنید. استفاده از اُتوی مو روی موهای مرطوب، موهای شما را به وضعیت بدی در خواهد آورد، بنابراین هر زمان ممکن ازا ین کار پرهیز کنید.

لایه بعدی مو را صاف کنید. به محض صاف کردن لایه پایینی مو، لایه بعدی را باز کرده و با استفاده از همان تکنیک، آن را صاف کنید. قسمت بالایی موها باید آخرین قسمتی باشد که صاف می شود.

کار خود را در آینه امتحان کرده و مطمئن شوید هیچ قسمتی از قلم نیفتاده باشد. صاف کردن دوباره یک یا دو دسته موی جا افتاده، کار ساده ایست. کنترل کردن پشت موها را فراموش نکنید. در صورت مشاهده هر موج یا پیچ، روی آن قسمت را یکبار دیگر اُتو بکشید.

می توانید پشت موهای خود را با پشت کردن به یک آینه و در دست گرفتن آینه دیگری، کنترل کنید. شما باید بازتاب موهای خود را در آینه کوچک موجود در دستتان، مشاهده کنید.
موهای خود را مدل دهید. شاید نیاز به گرفتن اُتو به وضعیتی خاص باشد تا از صورت شما دور مانده، یا مدهایتان را مدل خاصی ببخشد. اُتو را به آرامی در انتهای هر دسته مو چرخانده تا در انتهای موها، حالت ایجاد کند.

این مرحله اهمیت زیادی دارد. صاف کردن مو را قبل از استفاده از هر محصول مدل دهنده انجام دهید. برخی از محصولات مدل دهنده (مانند اِسپری مو، تافت) قابل اشتعال بوده و با حرارت اُتوی مو، می تواند مشتعل شود.
از یک محصول تمام کننده استفاده کنید. می توانید از یک سرم با پایه سیلیکون برای براق کردن موها، یا یک اِسپری برای حفظ حالت موها استفاده کنید. فقط از موس یا سایر محصولات با پایه آب استفاده نکنید؛ استفاده از این محصولات موهای شما را مرطوب کرده و آنها را موجدار می کند

منبع :http://cafe.nowaroos.com