“طرز تهیه شیرینی دانمارکی” خانگی بسیار ساده | شیرینی گل محمدی “دانمارکی”

طرز تهیه شیرینی دانمارکی. روش تهیه و آموزش مرحله به مرحله شیرینی دانمارکی یا گل محمدی

 آموزش مرحله به مرحله شیرینی دانمارکی یا گل محمدی

مواد لازم تهیه شیرینی دانمارکی خانگی:

شیر سرد یک و ۳/۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
کره ۴۰۰ گرم
خمیرمایه یک قاشق سوپخوری
شکر ۵۵ گرم
نمک ۲/۱ قاشق چایخوری
کره ى آب شده یا روغن مایع ۱۰۰ گرم
آرد ۷۰۰ گرم

“طرز تهیه شیرینی دانمارکی” خانگی :

۱٫ اول آرد و خمیرمایه و نمک را باهم مخلوط میکنیم و کنار میزاریم.

۲٫ در ظرفی جداگانه شیر و تخم مرغ ها و شکر و روغن مایع را مخلوط میکنیم.

۳٫ بعد در وسط آردها یک گودی درست کرده و موادی که (روغن و تخم مرغ …) با هم مخلوط کردیم را وسط آردها میریزیم و هم میزنیم تا مواد خمیر شوند.

۴٫ خمیر را حدود ۵ تا۸ دقیقه خوب ورز میدیم (خمیر اولیه نسبتا سفت هست ) اگر زیاد سفت بود ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه میکنیم و اگر شل بود به همین اندازه آرد اضافه میکنیم و خمیر را استراحت میدهیم تا حجمش ۲ برابر شود.

۵. در این فاصله ۴۰۰گرم کره را روى نایلون رنده کرده و یک نایلون دیگر هم روی آن مى اندازیم و وردنه میکشیم تا به شکل مربع در بیاید.

۶٫ خمیر که ورآمد روى سطح را آرد پاشی کرده و خمیر را روی سطح باز میکنیم از ۴ طرف (وسط خمیر باید برجسته تر باشد) کره ى سرد را وسط خمیر میزاریم و مثل بقچه خمیر را میبندیم (آرد اضافه را از روى خمیر پاک میکنیم) با وردنه به صورت ضربه اى روى خمیر میزنیم و بعد شروع به وردنه کشیدن میکنیم تا خمیر باز شود در حین کار زیر خمیر را چند دفعه آرد پاشی میکنیم تا کره بیرون نزند.

۷٫ چند دفعه خمیر را زیر و رو میکنیم تا از یک طرف به خمیر فشار نیاید.۲ سر خمیر را وسط میاریم و تا میکنیم و در نایلون ۲۰ دقیقه در یخجال میزاریم این مراحل را ۴ دفعه انجام میدهیم  ،بعد از مرحله ى چهارم خمیر را پهن کرده و اطرافش را با چاقو میبریم .بعد خمیر را به صورت مربع یا مستطیل برش میزنیم و شکل میدهیم وسطشان هم کرم میزاریم (۲۰ دقیقه توى سینى استراحت میدهیم تا خمیر ۲ برابر شود) یک تخم مرغ را با شکر مخلوط کرده و روى شیرینى ها میکشیم کنجد میپاشیم و در طبقه ى وسط فر که از قبل گرم شده با حرارت ۱۹۰- و به مدت ۲۰ دقیقه قرار میدهیم.

بعد از پخت روى شیرینى ها شهد یا عسل رقیق شده میزنیم تا شیرینى ها براق شوند.

نکته: وردنه نباید از روى خمیر بایین بیاید چون لایه ها به هم می جسبند و خمیر از هم باز نمیشه.