روش هایی برای جلوگیری از ایجاد سلولیت در بارداری

روش هایی برای جلوگیری از ایجاد سلولیت در بارداری

افزایش وزن، سلولیت و شرایط نامناسب جسمی را می‌توان یکی از هزاران دلیلی دانست که بسیاری از خانم‌ها را حتی از تصمیم باردار شدن نیز دور می‌کند. اما با رعایت نکاتی ساده نه تنها می‌توان این دوران را با سلامتی پشت سر گذاشت بلکه می‌توان مانع از ایجاد سلولیت‌های ناخوشایند نیز شد. اما قبل از آنکه به توصیه‌هایی برای مقابله با سلولیت در دوران بارداری پرداخته شود به معنای دقیق سلولیت می‌پردازیم.

 سلولیت به چه معناست؟
سلولیت را می‌توان تجمع چربی در زیر پوست به خصوص در قسمت‌هایی از بدن مانند ران، زیر شکم، باسن یا اطراف شکم دانست البته این چربی‌ها بسته به نوع مکانیسم و فعالیت بدنی می‌توانند از نقاط دیگر بدن نیز سر درآورند.

سلولیت در دوران بارداری
اما بارداری بهترین زمان برای تشکیل سلولیت محسوب می‌شود زیرا افزایش ماهانه وزن مادر به دلیل رشد جنین، تجمع چربی‌ها و افزایش سلولیت را به دنبال دارد. سلولیت دوران بارداری را می‌توان در نتیجه تغییر و تحولات هورمونی دانست. در ابتدا باید گفت که سلولیت به هورمون‌های زنانه یعنی استروژن‌ها حساس هستند. سلولیت با فعالیت هورمون‌ها در دوران بلوغ آغاز شده و با اتفاقات هورمونی مانند دوران بارداری، شیردهی و … تشدید می‌شود. برای مثال، با تغییر عملکرد این هورمون در دوران بارداری، پستان‌های مادران برای دوران شیردهی و تغذیه نوزاد آماده می‌شوند.

 

توصیه‌هایی علیه سلولیت در دوران بارداری
اما با رعایت نکاتی ساده نه تنها می‌توان سلامت مادر و جنین را حفظ کرد، بلکه می‌توان از افزایش وزن و همین طور سلولیت نیز جلوگیری کرد:
به تغذیه دوران بارداری دقت داشته باشید و جملاتی مانند اینکه مادر بایستی غذای دو نفر را تامین کند و … را فراموش کنید تا از تجمع چربی و سلولیت در بدن تان جلوگیری شود.

چربی‌هایی مانند چربی‌های حیوانی را در دوران بارداری فراموش کنید.

خوراکی‌های سرشار از امگا 3 را در رژیم غذاییتان بگنجانید (برای مثال، هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنید که می‌تواند در رشد مغز جنین نیز مفید باشد)

از مصرف بیش از حد نمک پرهیز کنید.

از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار، نشستن طولانی مدت یا جمع کردن پاها در طولانی مدت اجتناب کنید.

با توجه به دستور پزشک تحت معالج، ورزش مناسبی را با شرایط عمومی بدنتان در دوران بارداری انجام دهید.

برخلاف آنچه که بسیاری از مادران فکر می‌کنند که شیردهی باعث افزایش چاقی و عدم تناسب اندام آنها می‌شود اما دوران شیردهی را ادامه دهید که هم در کاهش وزن مادران موثر است و هم در سلامت نوزاد. تاکنون فواید بسیاری برای دوران شیردهی آورده شده که از میان آنها می‌توان به مواردی مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، پوکی استخوان و … را نام برد

منبع : نی نی سایت

 ninisite.com

روش هایی برای جلوگیری از ایجاد سلولیت در بارداری