روش رفع خطاهای رایج نرم افزار حسابداری هلو | قفل یو اس بی
 رفع خطا ۱۳ و ۱۲ قفل یو اس بی- نسخه سینگل :
ابتدا مطمئن شوید قفل پشت کیس شما متصل است و سپس از اتوران cd  / امکانات /گزینه نصب قفل usb  و رجیستری کردن فایلهای مورد نظر را انجام دهید ، اگر با وجود اتصال قفل همچنان پیغام “”قفل را به پورت پرینتر متصل نمایید”” ظاهر شد قفل را روی پورت های مختلف جابجا نمایید تا قفل شناسایی شود .
در صورت عدم رفع خطای قفل :
برنامه و قفل را برروی سیستم دیگر نصب نموده و مشکل را مجددا بررسی نمایید .
====================================================================
خطای ۱۲ در ویندوزهای ۶۴ بیتی :
۱- از داخل سی دی / گزینه ارتقا را انتخاب و اجرا فرمایید .
۲- از مسیر نصب نرم افزار ، گزینه setapp  را حذف نموده و نرم افزار را اجرا فرمایید.
۳- در صورت عدم رفع مشکل لطفا از وب سایت شرکت , منوی دانلود، ابزارهای هلو، برنامه  service 12 را دانلود و اجرا کنید.
====================================================================
رفع خطا ۱۳ قفل یو اس بی :
۱- از داخل ی  CD  پوشه tools  پوشه usbdriver  گزینه usb auto driver inastaller  بدون شماره را اجرا بفرمایید.
۲- قفل را یکبار از پورت جدا نموده سپس مجدد متصل نمایید. ۳- لطفا از داخل cd  پوشه NEW  پوشه Holoonew  پوشه Upgrade  همه محتویات را کپی نموده ودر مسیر نصب نرم افزار PASTE  نمایید . مسیر نصب: روی آیکن هلو که بر روی صفحه ی دسکتاپ قرار دارد راست کلیک کرده و properties  را انتخاب نمایید و در صفحه ظاهر شده گزینه find target برای ویندوز های xp و گزینه open find location برای ویندوز سون یا ویستا را انتخاب نمایید تا وارد مسیر نصب شوید. upgrade: برای یافتن پوشه upgrade ابتدا سی دی نصب برنامه را داخل دستگاه گذاشته و open کنید سپس پوشه new / holoonew را باز کنید.
در صورت مشاهده عدم شناسایی قفل لطفا قفل را روی سیستم دیگری بررسی فرمایید .
=====================================================================
رفع خطا ۱۳ (دوقفله ها) :
جهت رفع خطای ۱۲ و ۱۳ قفل یو اس بی  به صورت زیر عمل نمایید :
مرحله اول در صورتی  چک شود که هیچ علائمی از شناسایی قفل یو اس بی توسط سیستم وجود نداشته باشد. یعنی سیستم اتصال یک سخت افزار جدید را به پورت یو اس بی تشخیص ندهد . – بوسیله سی دی مادربورد درایور مربوطه نصب گردد. – از طریق setup  مادربورد  پورت فعال شود. – پورت مادربورد سوخته است . – پس از اطمینان از رفع موارد فوق ویا نیاز به نصب درایور قفل یواس بی از طریق اتوران سی دی  قسمت نصب غیر خودکار گزینه نصب قفل سخت افزاری اجرا نمایید  (لازم به ذکر است در صورت نیاز به نصب قفل یو اس بی به صورت دستی ابتدا سی دی نرم افزار را باز کرده سپس پوشه Tools  بعد از آن پوشه USBDRIVER را باز کرده و سپس پوشه USBAUTODRIVERINSTALLER_2 را باز کرده و گزینه TinyDriver  را اجرا نمایید بعد از نصب و اتمام این مرحله ، مجدد در پوشه USBDRIVER پوشه  USBAUTODRIVERINSTALLER  را باز کرده و گزینه UsbDriverInstaller را اجرا نمایید ) ۳٫ بعد ازاجرای مراحل بالا در یک سیستم هر دو قفل شناسایی شود و یک بکاپ تهیه گردد.سپس سیستم دوم خام شود و بکاپی که از سیستم اول گرفته شده است در سیستم دوم بازگردانی شود.
====================================================================
رفع خطای ۱۵ قفل USB :
در صورت دریافت سی دی جدید:
حتما می بایست آخرین cd  داخل سیستم دارای قفل گذاشته شود و گزینه ارتقا انتخاب شود.( و یا از داخل محتویات آخرین cd نصب برنامه ی هلو ، داخل پوشه Holoo شده و پوشه Holoo New را انتخاب نموده و تمامیه محتویات داخل پوشه Upgrade را در مسیر نصب برنامه ی هلو کپی نمایید .)در غیر اینصورت:
انجام عملیات کپی نمودن محتویات فولدر upgrade  آخرین cd در مسیر برنامه به صورت دستی و تنظیم setupe سیستم و off بودن firewall ویندوز ها و آنتی ویروس ها
setup: برای یافتن فایل مد نظر روی آیکن هلو که بر روی صفحه ی دسکتاپ قرار دارد راست کلیک کرده و properties  را انتخاب نمایید و در صفحه ظاهر شده گزینه find target   برای ویندوز های xp  و گزینه open find location  برای ویندوز سون  یا ویستا  را انتخاب نمایید تا وارد مسیر نصب شوید و پس از اعمال تغییرات مد نظر بر روی فایل مذکور حتما گزینه ی تایید که به منزله ی ذخیره ی تغییرات می باشد را انتخاب نمایید.
firewall: از طریق منوی start/ control panel/ windows firewall می توانید firewall را غیر فعال کنید.
مسیر نصب: روی آیکن هلو که بر روی صفحه ی دسکتاپ قرار دارد راست کلیک کرده و properties  را انتخاب نمایید و در صفحه ظاهر شده گزینه find target برای ویندوز های xp و گزینه open find location برای ویندوز سون یا ویستا را انتخاب نمایید تا وارد مسیر نصب شوید.
upgrade: برای یافتن پوشه upgrade ابتدا سی دی نصب برنامه را داخل دستگاه گذاشته و open کنید سپس پوشه new / holoonew را باز کنید.
=======================================================================
رفع خطای ۱۶ :
برای رفع خطای ۱۶، بایستی از مسیر برنامه ی هلو تمامیه فایلهای SetApp با پسوند FX1 ، FY1 و … را حذف نمایید.
=======================================================================
رفع خطای ۱ :
لطفا بررسی فرمایید یک قفل به غیر از قفل هلو و مشابه با آن روی سیستم وجود دارد که باید از دستگاه جدا شود. ( به طور مثال شما قفل usb هلو دارید در عین حال یک قفل usb مربوط به برنامه دیگر را نیز به دستگاه وصل کردید.)
=======================================================================
رفع خطای ۲۰ :
لطفا یکی از راه حل های ذیل را بر روی نرم افزار بررسی نمایید :۱-  در اتوران cd  قسمت  امکانات (در CD  های قبل از ورژن ۶٫۷ ) و گزینه ابزارهای کمکی (در CD  های ۶٫۷) گزینه رجیستری کردن فایلهای مورد نیاز را انتخاب و اجرا نمایید .۲-  در پوشه tools/Locktools / resource /tiny /ms_usb_2.6.ocx  گزینه ms _usb_2.6 .ocx  را کپی نمایید  و  در مسیر نصب نرم افزار Paste کنید . سپس نام آن را به  ms_usb.ocx تغییر دهید و فایل تغییر نام داده شده را در در پوشه windows ،در  پوشه system 32  کپی نمایید .
=======================================================================
رفع خطای ۲۱ :
لطفا ابتدا تاریخ و ساعت ویندوز را بررسی و تنظیم نمایید در صورت برطرف نشدن مشکل لطفا نرم افزار خود را روی سیستم دیگری بررسی نمایید در صورت مشاهده خطا ، جهت هماهنگی برای ارسال قفل به نمایندگی اقدام فرمایید .
======================================================================
طریقه  نصب قفل HID  به چه صورت می باشد ؟
ا- سیستم را از حالت testmode خارج نمایید .
۲- از داخل سی دی / پوشه tools / پوشه  lock-tools / پوشه lock-tools ، دکمه “بررسی و اصلاح سیستم” را انتخاب نمایید .
۳- درایور نصب قفل را از از داخل فایل سرویس اجرا فرمایید .
۴- فایل ocx داخل پوشه سرویس را رجیستر فرمایید.
======================================================================
اگر هنگام استفاده از نرم افزار دو قفله پیغام خطایی مبنی بر عدم شناسایی قفلها و شناسایی مجدد آنها ظاهر می شود :
لطفا توجه داشته باشید در صورت استفاده از نرم افزار دو قفله می بایست اطلاعات روی هر دو سیستم کاملا یکسان باشد در صورتیکه با رعایت این مورد همچنان مشکل وجود دارد لطفا مراحل زیر را انجام دهید
۱- ابتدا روی سیستم ۱ نرم افزار را خام نمایید . (حتما پیش از خام نمودن نرم افزار توجه داشته باشید که بکاپ اطلاعات را در مسیری ذخیره داشته باشید .)
۲- سپس قفل ۱ را به سیستم ۱ متصل نمایید و نرم افزار را اجرا نمایید . پس از باز شدن نرم افزار بکاپ اطلاعات را بازیابی فرمایید . نرم افرار بسته می شود و سپس زمان گشودن برنامه نرم افزار مجدد پیغام شناسایی قفل ۲ را نمایش می هد
۳- لطفا قفل ۱ را از سیستم خارج نموده و قفل ۲ را به سیستم متصل نمایید .و پیغام را تایید کنید پیغام شناسایی قفل ۲ ظاهر می گردد و نرم افزار بسته می شود ، حال می بایست بکاپ سیستم ۲ و قفل ۲ به سیستم ۲ منتقل شود .
=======================================================================
   اجرای عملیات Run Query 
۱٫ ابتدا فایلهای Runquery.exe  و titleform.exe را از قسمت ابزارهای کمکی دانلود کنید.
۲٫ وارد مسیر نصب هلو شوید. (در ویندوزXP  روی آیکون هلو کلیک راست کرده و properties  را  انتخاب کنید، در پنجره باز شده find target   را بزنید. در ویندوز ۷ روی آیکون هلو کلیک راست کرده و open file location را انتخاب کنید)
۳٫ ۲ فایلی را که دانلود کرده اید از حالت فشرده خارج و در مسیر نصب هلو کپی کنید.
۴٫ در مسیر نصب هلو پوشه های با نامهای Holoo1  و یا Holoo2  و به ترتیب تا Holoo10  (امکان دارد فقط پوشه Holoo1  وجود داشته باشد) را پاک کنید.
۵٫ فایل setup.exe  را اجرا کنید. در پنجره  باز شده گزینه روش قدیمی را انتخاب کرده، دکمه های تایید و انصراف را به ترتیب بزنید.
۶٫ فایل runquery.exe  را اجرا کنید. در پنجره باز شده دکمه اتخاب فایل را بزنید و سپس مسیر انتخاب فایل titlefrom.txt  را پیدا کرده ، انتخاب کنید وکلید OK  را بزنید.
۷٫ کلید اجرا رابزنید.
======================================================================
مراحل نصب نرم افزار Team Viewer1 – پس از اجرای فایل setup.exe  در پنجره اول گزینه  installرا انتخاب و کلید  next را بزنید.
۲ – در پنجره بعدی گزینه اول را انتخاب و کلید next را بزنید.
۳ – در پنجره بعدی هر دو گزینه را تیک زده و کلید next را بزنید.
۴ – در ان مرحله گزینه اول no(default)  را انتخاب و finish  را بزنید.
۵ – پس از طی  مراحل فوق نرم افزار نصب گردیده و پنجره اصلی آن به شکل زیرپدیدار می شود. در در صورت اتصال به اینترنت در سمت چپ یک ID  و Password  توسط  نرم افزار به شما اختصاص داده می شود که با اعلام آن به کارشناسان شرکت مهرگان از خدمات فنی غیر حضوری این شرکت بهره مند می گردید.

سوال : در هنگام نصب در ۲۰ درصد مراحل نصب متوقف شده و خطای ۵۰۱۴ مشاهده می شود و نصب ناتمام می ماند

می تواند به یکی از دلایل زیر اتفاق افتاده باشد :

الف : احتمالا نسخه دیگری از SQL Server روی سیستم شما نصب شده است

ب : بدلیل اشکالی روی ویندوز و یا نصب ناموفق SQL Server این اتفاق افتاده است

راه حل : درصورتیکه نرم افزاری روی سیستم شما وجود ندارد که از SQL Server استفاده نماید ابتدا آن نسخه از SQL Server که روی سیستم شما نصب می باشد را حذف کرده سپس از پوشه Peorgram Files هم مسیر نصب Microsoft SQL Server را بصورت دستی حذف نمائید

سپس از منوی Start و گزینه Run و با تایپ فرمان Regedit وارد محیط رجیستری ویندوز شوید سپس از گزینهHKEY_LOCAL-MACHINE\Software\Microsoft در صورت وجود گزینه های Microsoft SQL Server و یا MSSQLSERVER را حذف نمائید

و از مسیر : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE  گزینه TNC  حذف شود

سپس کامپیوتر را مجددا راه اندازی کرده و از اتوران سی دی از بخش ابزارها کمکی نصب SQL Server را بزنید

پس از پایان نصب موفق سیستم را مجددا راه اندازی نمایید

 

نصب نرم افزار هلو را از ابتدا انجام دهید

منبع :http://bhgroup.mihanblog.com
*****در صورتی که سوالی دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید *****