راههایی برای داشتن موهایی سالم ، زیبا ،نرم ، براق و پرپشت (تدابیر خانگی)

 

داشتن موی سالم

تدابیر خانگی، ساده و موثر برای داشتن موهای سالم

 

در این مقاله با تدابیر خانگی ساده و موثر برای داشتن موهای سالم آشنا می شوید.

۱- استفاده از زرده تخم مرغ برای داشتن موهای نرم:
چند زرده تخم مرغ را ( بسته به میزان موها) به خوبی بهم بزنید؛ سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه و به خوبی مخلوط کنید. فقط کافیست مخلوط را بروی موهای خود بمالید. سعی کنید مواد بیشتری را به ریشه مو برسد. موهای خود را با حوله‌ای گرم بپوشانید و حدود بیست دقیقه منتظر بمانید. سپس موها را بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب حداقل یکبار در هفته این عمل را تکرار کنید.

۲- شامپو و نرم کننده مناسب نوع موها
بسیاری از محصولات مو و خصوصا شامپوها موها را خشک می‌کنند؛ اگر قصد دارید موی نرم داشته باشید، شامپو و نرم کننده مو با کیفیت خوب خریداری کنید. موهای خود را با شامپو بشویید و با نرم کننده از هم باز کنید. بعد از پایان آبکشیدن مو، می‌توان از لوسیون‌های تقویت کننده و نرم کننده مو نیز بهره ببرید. این لوسیون‌ها تا حد زیادی از موهای شما در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. خواهید دید که موهای شما چقدر نرم می‌شوند.

۳- اهمیت آبکشی صحیح موها
بعد از شستن موها، بسیار مهم است که آن‌ها را به خوبی آبکشی کنید. در غیر این صورت باقیمانده مواد شوینده، موهای شما را خشک و کدر می‌کند. برای گرفتن بهترین نتیجه، آبکشی پایانی موها را با آب سرد انجام دهید.

۴- سرکه سفید
بعد از شستشوی موها، آن‌ها را ابتدا با مخلوط آب و سرکه سفید و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

۵- آب لیمو
به طور مرتب موهایتان را با آب لیمو بشویید. سپس آن‌ها را با آب سرد فراوان آبکشی کنید. آب لیمو موها را زیبا، نرم و براق می‌کند.

۶- روغن بادام
اگر موهایتان خشک است، یک ساعت قبل از حمام آن‌ها را با روغن بادام ماساژ دهید و به کمک حوله‌ای گرم موها را بپوشانید. سپس آن‌ها را بشویید و کاملا آبکشی کنید.

۷- ماسک‌های مو
برای داشتن موی سالم، نرم و ابریشمی باید از آن مراقبت کرد و مواد مغذی مورد نیازش را به آن رساند. به این منظور انواع ماسک مو وجود دارد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید.

۸- تغذیه صحیح
برای داشتن موهای سالم و نرم میوه‌ها، سبزیجات و مواد دارای ویتامین B، A و زینک مصرف کنید.

منبع: زیبـاشـو دات کام