دبی یکی از شهرهای است که از قدیم مقصد ما ایرانیان برای مهاجرت و گردشگری بوده است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نکاتی درباره سفر به دبی را برایتان مطرح کنیم.

درباره دبی

اینجا از مدرن‌ترین شهرهای جهان است که به بزرگ‌ترین مرکز تجاری در غرب آسیا تبدیل شده است و از همه جای جهان سرمایه گذاران را به سوی خود می‌کشاند. در دبی بیشتر جاذبه‌های گردشگری به صورت مصنوعی ایجاد شده اما همین تفریحات آن‌قدر سرگرم کننده و جذاب است که از تمام جهان مردم مختلف را در فصول مختلف به سوی خود می‌کشاند. دبی با تهران حدود +30 دقیقه اختلاف ساعت دارد، واحد پولی آن درهم است اما می‌توانید در هر جای شهر با دلار نیز معامله کنید.

آب و هوا

وضعیت آب و هوای دبی نگران کننده نیست و شما هیچ‌گاه با باران مواجه نمی‌شوید، معمولاً در 6 ماه سال آب و هوای شهر مناسب است و در 6 ماه دیگر بسیار گرم و طاقت‌فرسا است. بهترین زمان برای سفر به دبی بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است.

هزینه سفر به دبی

دبی

در مجموع باید گفت که دبی شهر لوکس و گرانی است، به همین دلیل نیز هزینه‌های مختلف در دبی نسبت به شهرهای معمول کمی بیشتر است. برای مثال هزینه 1 روز اقامت در هتل 5 ستاره در حدود 900 هزار تومان است، هتل 4 ستاره 500 هزار تومان، هتل 3 ستاره 300 هزار تومان و هزینه هاستل حدود 100 هزار تومان برای یک شب است.

هزینه استفاده از تاکسی 10 هزار تومان و به ازای هر 2 کیلومتر 1700 تومان دیگر باید بپردازید، هزینه استفاده از اتوبوس نیز در خط‌های مختلف باهم تفاوت دارد و بین 1700 تومان تا 40 هزار تومان در نوسان است.

هزینه خورد خوراک شما در رستوران‌ها نیز بستگی به نوع غذا و رستوران‌های شهر دارد که از ساندویچ‌های ارزان 20 هزارتومانی شروع و تا غذاهای 300 هزارتومانی در رستوران‌های لوکس نیز می‌رسد.

اخذ ویزا

شهروندان ایرانی حتماً برای سفر به امارات متحده باید ویزای توریستی دریافت کنند که در مدل‌های مختلف 14 روزه، 30 روزه و 90 روزه صادر می‌شود. شما برای دریافت ویزای امارات نیاز به حضور شخصی در سفارت امارات را ندارید و می‌توانید این کار را به شرکت‌های قانونی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بسپارید. مدت زمان صدور ویزای معمولی در حدود 7 روز کاری است و هزینه آن نیز در حدود 300 هزار تومان است.

پرواز به دبی

دبی

به علت حجم بالای سفر بین ایران و امارات همه روزه در ساعات مختلف شبانه روز پرواز مستقیم از دبی به تهران وجود دارد که در حدود 2 ساعت سفر هوایی شما می‌توانید به دبی برسید. همچنین از 191 خط پروازی شهرهای مختلف جهان به دبی پرواز مستقیم وجود دارد که این کار سفر به این شهر را آسان کرده است.

اماکن دیدنی و تفریحی

دبی به پایتخت خرید در خاورمیانه مشهور است و طی سال‌های گذشته به هشتمین مقصد پربازدید جهان تبدیل شده است، در این شهر 70 مرکز خرید مهم و بزرگ وجود دارد که بیشتر گردشگران دائماً در حال خرید از آن‌ها هستند.

 

برج خلیفه؛ بلند و باشکوه

دبی

شما در دبی می‌توانید بلندترین ساختمان جهان را با 828 متر ارتفاع از نزدیک مشاهده کنید.

سافاری و کویر نوردی

دبی

بیشتر مساحت کشور امارات متحده را کویرهای زیبایی تشکیل می‌دهد که خود یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر دبی به حساب می‌آید. تورهای سافاری یکی از تفریحاتی است که به صورت شبانه روزی در این کویرها برقرار است. همچنین تفریحات مانند اسکی روی شن و شترسواری در صحرا نیز می‌تواند برایتان هیجان‌انگیز باشد.

پارک آبی وایت وایدی

این پارک آبی منحصربه‌فرد در واقع بزرگ‌ترین پارک آبی روباز جهان است که با فراهم کردن انواع تفریحات آبی در یک مجموعه جذاب، برای تمامی افراد در تمام سنین لحظات شاد و به یاد ماندی را به وجود می‌آورد. شما اگر با کودکان خود به دبی سفر می‌کند حتماً به پارک آبی وایت وایدی سری بزنید.

برف در دبی!

دبی

دلارهای نفتی در دبی کاری کرده تا یکی از بهترین پیست‌های اسکی سرپوشیده جهان در گرم و خشک‌ترین کشور منطقه احداث شود. اگر شما در دبی هوس کردید تا هوای سرد و زمستانی را یکباره تجربه کنید می‌توانید به همراه خانواده خود به این پیست زیبا بروید و از اسکی و برف‌بازی در آن لذت ببرید.

آکواریوم دبی

دبی

این آکواریوم که در وسط مرکز خرید دبی مال قرارگرفته است جز 10 آکواریوم بزرگ جهان به شمار می‌رود. تونل قوس‌دار این آکواریوم 51 متر طول و 21 متر عرض دارد که شما با قدم زدن در آن می‌توانید از دیدن حرکت حیوانات دریایی در اطراف خود شگفت‌زده شوید

برج العرب

دبی

برج العرب یکی از نمادهای اولیه شهر دبی است که به عنوان تنها هتل 7 ستاره جهان نامیده می‌شود، این هتل 321 متر ارتفاع دارد و 7 طبقه آن مانند آکواریوم در زیر آب دریا قرار گرفته است.