واژه ها : عینک آفتابی بچه گانه, عینک آفتابی بچه, خرید اینترنتی عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک آفتابی بچه گانه, عینک آفتابی اصل بچه گانه, عینک آفتابی بچه گانه, عینک آفتابی بچه, خرید اینترنتی عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک آفتابی بچه گانه, عینک آفتابی اصل بچه گانه, 

متخصصان درباره خطر تاثیر نورخورشید بر چشم کودکان هشدار می دهند و توصیه می کنند کودکان بدون عینک آفتابی در مقابل نورخورشید قرار نگیرند.

به گفته پزشکان وقتی شما و فرزندتان ساعات مشترکی را در خیابان، پارک و. . . سپری می‌کنید، بچه‌ها سه برابر بیشتر اشعه‌های خورشید، چه مفید و چه مضر را جذب می‌کنند. به همین دلیل استفاده از عینک آفتابی- نه برای خوش تیپ تر شدن- و کرم ضدآفتاب برای بچه‌ها به اندازه پدران و مادران‌شان ضروری است.

 

قبل از خرید عینک آفتابی به این نکات توجه کنید!
فروشگاه‌های لباس بچه‌گانه می‌توانند عینک‌های آفتابی کودکانه را در اختیار شما قرار دهند. در این فروشگاه‌ها بی‌شک مدل‌های فانتزی‌تری را پیدا خواهید کرد که سریع‌تر بچه‌ها را شیفته خودشان می‌کنند اما خرید از فروشگاه‌های عینک مطمئن‌تر است. فروشندگان این مغازه‌ها اطلاعات تخصصی‌تری درباره شیشه عینک و کیفیت آنها دارند.
– این خرید بدون بچه‌ها آسان‌تر انجام می‌شود چون اغلب بچه‌ها با اصرارشان بر مدل‌های فانتزی‌تر شما را از یک خرید درست با حداکثر قدرت محافظت از چشم دور می‌کنند اما شرط استفاده مداوم از عینک آفتابی، راحتی آن روی چشم است که باید در فروشگاه امتحان کنید.

– اگر فرزند شما از عینک طبی استفاده می‌کند، پیش از خرید عینک آفتابی با پزشکش مشورت کنید. از متخصص چشم بخواهید ویژگی‌های عینک مناسب را برای شما مشخص کند؛ مثل پولاریزه بودن یا نبودن عینک.

خرید عینک آفتابی,بهترین عینک آفتابی

 

راهنمای خرید عینک آفتابی برای کودکان
* با ورود به فروشگاه از فروشنده بخواهید، عینک‌های آفتابی خوب بچه‌گانه که دارای UV صددرصد هستند را به شما نشان دهد. شاید لازم باشد که به فروشنده یادآور شوید شما قصد خرید یک عینک برای محافظت از چشم فرزندتان را دارید و یک عینک فانتزی که نقش اسباب بازی را ایفا کند، هدف‌تان از این خرید نیست.
* هزینه‌ای که برای خرید عینک پرداخت کرده یا برندی که خرید می‌کنید، هیچ اهمیتی ندارد؛ برای تمام عینک‌ها چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان مهم این است که عینک UV کاملی برای محافظت از چشم‌ها داشته باشد. بررسی این موضوع فقط با دستگاه‌های تخصصی میسر است؛ به همین دلیل خرید از یک فروشگاه مطمئن و معتبر است.

 

* برای بچه‌های دو تا هشت ساله سراغ عینک‌های رنگی و شاد بروید. طرح و رنگ شاد، جذابیت آن را بیشتر می‌کند ولی بچه‌های 9 سال به بالا، بیشتر دوست دارند شبیه بزرگ‌ترها شوند و عینک‌های تیره را ترجیح می‌دهند.

* اندازه فریم عینک و در واقع بزرگی و کوچکی شیشه اهمیت دارد. عینکی انتخاب کنید که تمام دور چشم فرزندتان از بالای ابرو تا انتهای خط ابرو و زیر چشم را بپوشاند.

 

*والدین برای تعیین اندازه قاب، باید عینک را روی چشم کودک بگذارند و ببینند به سمت پایین حرکت می کند یا نه. اگر عینک حرکت کند، ممکن است پایین بیاید و روی نوک بینی قرار بگیرد. اگر کودک دایم مجبور باشد عینکش را سرجایش بگذارد، برایش آزاردهنده است. پدال عینک هم یا باید قابل تنظیم باشد یا اندازه مناسبی داشته باشد تا به راحتی روی بینی کودک قراربگیرد.

 

* دسته های عینک باید طوری باشند که نه فشار زیادی به پشت گوش وارد کنند که جا بیندازند و نه خیلی شل باشند که عینک از روی صورت بیفتد. وقتی عینک را روی چشم کودک می گذارید، با دستتان به قاب در جهت های بالا، پایین، جلو و عقب فشار بیاورید و آن را حرکت دهید. در آن صورت خودتان متوجه می شوید که آیا دسته ها روی گوش ها اندازه است و فاصله پل بینی عینک درست تنظیم شده یا نه. اگر هم عینکی تهیه کرده اید که روی صورت شل است و پایین می افتد، می توانید یک کش به دو دسته عینک ببندید تا وقتی کودک عینک را به چشم می گذارد از افتادن آن جلوگیری شود.

مناسبترین عینک آفتابی برای کودکان,عینک آفتابی مناسب کودک

 

بعد از خرید عینک آفتابی مراقب باشید
– به عینک آفتابی اکتفا نکنید. برای سفر، پارک، استخر و. . . علاوه بر عینک آفتابی، فرزندتان را به کلاه مجهز کنید. استفاده از ضدآفتاب هم فراموش نشود تا به‌طور کامل از فرزندتان در برابر اثرات مضر آفتاب در روزهای گرم سال محافظت کرده باشید.

 

– عادت به استفاده از عینک آفتابی را باید از خودتان شروع کنید. اگر شما همیشه در مواجهه با آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید، فرزندتان با الگو‌برداری از شما این کار را تکرار می‌کند.

 

منبع:

مجله سیب سبز