محسن چاوشی متولد ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر است اما به گفته او اصلیت آن‌ها به کردستان بر می‌گردد که با توجه به شرایط کاری پدرش که کارمند شرکت نفت بود به خرمشهر مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. وی فرزند پنجم خانواده و دارای دو خواهر و سه برادر است. او با اسپاکو یوسفی در سال ۱۳۸۸ ازدواج کرد و الان صاحب فرزند پسری به نام زانکو چاوشی می باشد .

بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، خانواده او به شهرهای کرمانشاه، مشهد و نهایتاً تهران مهاجرت کردند.

محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی، فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد. از وی تا کنون بیش از ۱۴۰ قطعه موسیقی شنیده شده‌است، که شامل ۱۰ آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است.

او همچنین خواننده ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های داریوش مهرجویی بوده است. محسن چاوشی دربارهٔ نحوهٔ ضبط صدایش برای آهنگهای فیلم سنتوری می‌گوید: «چاره‌ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق‌هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند.

خودم هم از این طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد».

آلبوم‌های رسمی محسن چاوشی

-یه شاخه نیلوفر (۱۳۸۷)
-ژاکت (۱۳۸۸)
-حریص (۱۳۸۹)
-سنتوری (۱۳۹۰)
-پرچم سفید (۱۳۹۰)
-من خود آن سیزدهم (۱۳۹۱)

-پارویِ بی قایق (۱۳۹۲)

آلبوم‌های غیر رسمی محسن چاوشی

-نفرین (۱۳۸۳)
-خودکشی ممنوع (۱۳۸۴)
-لنگه کفش (۱۳۸۴)
-متأسفم (۱۳۸۵)
-موسیقی متن فیلم سنتوری (۱۳۸۷)

آلبوم‌های گروهی محسن چاوشی

-سلام آقا (۱۳۸۸)
-هشت (۱۳۸۸)
-خاص (۱۳۹۰)
-دلصدا (۱۳۹۰)
-دلصدا ۲ (۱۳۹۲)

 

عکسهای زیبای محسن چاووشی

jkukki

gjklkl

,j,kl,

2523

12

,,kll

6u7u

,,kik

همسر و پسر محسن چاووشی

j,k

gkk

jk,jkkl,