خانواده آتنا اصلانی ، از هنرمندان خواستند تا آن‌ها را در شکایت علیه امیر تتلو، خواننده رپ  حمایت کنند.

در حال حاضر خبر تایید شده ای از شکایت خانواده آتنا اصلانی در دسترس نیست و تنها فیلم موجود در این باره کلیپ زیر میباشد .

 

ولی سوال اصلی اینجاست که چرا این خواننده با چنین اظهار نظرهایی خود را در معرض ناسزاها و کاهی شکایت افراد قرار میدهد ؟

تا حال کسی از تتلو در این مورد سوالی نکرده . آیا تنهایی و مشکلات روحی و روانی باعث این برخورد و رفتار نامتعارف تتلو ست ؟ برخی مصرف مواد مخدر و برخی هم تلاش برای گرفتن مجوز را دلیل این رفتار میدانند  و یا حتی جذب طرفدار و مطرح شدن در جامعه

زندگی متفاوت این جوان بهانه ای شد تا به تحلیل شخصیت او بپردازیم.  سید علی دربانی ، روان شناس به بررسی و تحلیل صفحه های شخصی و زندگی امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو می پردازد.

امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو
امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو

از نگاه روان شناس امیر تتلو فردی جامعه پسند است که برخی ناملایمات باعث رفتار های خاص و نا متعارف از سوی او شده است.

بر اساس تحلیل هایی که می توانید در ادامه بخوانید امیر تتلو تا موفقیت فاصله چندانی نداشت. او فردی است که با تکلیه بر خلاقیتش می تواند به قله های خوبی در زندگی برسد.

روان شناس ما توصیه دوستانه ای برای این خواننده دارد : امیر تتلو باید بداند ماموریت انسان در زندگی ، تغییر دادن جهان نیست ، انسان مامور تغییر خویشتن است. تمامی راه حل ها ، درون انسست و باید خودتان نقطه آغاز تغییر باشید.

مشاهدات نشان داده اند که چهار ویژگی هدفمند بودن ، امید داشتن ، توکل کردن و شاکر بودن نه تنها در رشد شخصیتی زیبا و مطلوب نقش مهمی دارند ، بلکه دارا بودن این صفات ، به تنهایی می توانند متضمن موفقیت همراه با آرامش باشند.

نتیجه تصویری برای روانشناسی تتلو
امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو

خلاقیت یا نداشتن ثبات

امیر تتلو مردی با تیپ و پوشش خاص خود است که این انتخاب باعث شده ، متفاوت از همکارانش جلوه کند. او در هیچ دوره ای یک تیپ ثابت و مدل مشخصی برای پوشش و استایل ندارد و این نشان از خلاقیت تتلو در پوشش خود است اما این مدل چند بعدی بودن او و نداشتن ثبات رفتاری را هم نشان می دهد ؛ گاهی همین موضوع موجی از انتقاد ها و حاشیه ها را برای او آفریده است.

در حوزه روان شناسی بعضی پوشش ها عجیب (odd ) و غریب ( bizard ) هستند که اگر چه در فرهنگ جامعه خود پذیرفته شده نیستند اما انتخاب مشکلی پیش نمی آورد.

این انتخاب ها فقط باعث می شود فرد توجه اطرافیان را به خود جلب کند. رفتار هایی که طی زمان برای افراد به صورت عادت در می آیند و بخشی از تجربه های زندگی اش را تشکیل می دهند در شکل گیری شخصیت و بروز آثار آن ، سهم فراوانی دارند.

با دل پر اما انعطاف پذیر

اگر کمی در صفحه های شخصی امیر چرخی بزنید ، می بینید که او دل پری از شرایط فعلی اش دارد ؛

دل پری از زندگی ، اطرافیان و شرایط کاری اش. امیر تتلو به طور کلی شخصیتی سالم است که ضمن داشتن ثبات و پایداری می تواند رفتاری سازگارانه و انعطاف پذیر در برخورد با محیط و موقعیت های متفاوت از خود نشان دهد ؛

بنابراین چنین شخصیتی قابل پیش بینی است و اطرافیان نیز سازگاری بیش تری با آن نشان خواهند داد.

برعکس ، ناسازگاری و انعطاف ناپذیری با محیط و اطرافیان ، نمایان گر اختلال در شخصیت است. این افراد غالبا با تغییرات جدید مخالف بوده و واکنش های منفی از خود نشان می دهند.

امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو
امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو

چرا خداحافظی ؟

می گویند بارها در محافل مختلف از امیر شنیده شده که او از دنیای خوانندگی خداحافظی کرده اما باز دیده می شود.

امیر با تک آهنگ های خود و گاه با اصرار هوادارانش به عرصه هنری و حوزه فعالیت خود باز گشته است.

خیلی دوست داشتم یک بار با او مصاحبه ای داشته باشم و به درد دل های او که در این 12 سال فعالیت هنری اش چه کشیده ، گوش کنم و علت این احساس ناکامی را جویا شوم.

ریشه های تغییر ناگهانی رفتار را باید در بحث ناکامی ها جست و جو کرد. یکی از روش های موثر در ارتقای شخصیت ، جمع گرایی یا عدم کناره گیری از جمع است.

دستیابی به شخصیتی دوست داشتنی با ویژگی های انسانی مورد قبول جامعه ، از راه اجتماعی بودن ، پرهیز از انزوا طلبی ، گوشه گیری و خود محوری امکان پذیر است. انسان اجتماعی قادر خواهد بود بسیاری از نیاز های طبیعی خود را از طریق برقراری رفتار اجتماعی به اصطلاح « جامعه پسند » تامین کند.

بودن یا نبودن

در جایی خواندم که نوشته بود : وقتی آن قدر نمی شود یعنی خدا نمی خواهد ! همون نباشم بهتر است.

در پاسخ به این کلام به بحث شایستگی اجتماعی اشاره می کنم. این واژه به معنی توانایی فرد در سازمان دادن به توانمندی های فردی و منابع محیطی به منظور رسیدن به اهداف تعریف شده است ؛

امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو
امیر مقصود لو یا همان امیر تتلو

دستیابی به این اهداف در عین تعامل مثبت اجتماعی و هم زمان با حفظ روابط مثبت با دیگران صورت می پذیرد. حال به عوامل رشد شایستگی اجتماعی می پردازیم : شایستگی اجتماعی به وسیله عوامل زیر برای فرد میسر می شود و به عبارت دیگر هر کس که از عوامل زیر بهره بیش تری ببرد در رشد اجتماعی موفق تر خواهد بود ؛ پاسخ گو بودن ، انعطاف پذیری ، هم دلی و دل سوزی ، مهارت های برقراری ارتباط موثر و خوش رویی.

در پی افت و خیزهای زندگی

این که شما هم می توانید فوتبال بازی کنید هم خواننده باشید ، نشان از ذهن خلاق و چند بعدی شما دارد.

مشخصه شخصیتی سالم آن است که زندگی را دوست بدارد و از انجام هر کاری ( اعمال مشروع ) ناراحت نشود.

وقت خود را با شکوه و شکایت یا آرزی این که اوضاع جور دیگری باشد ، تلف نکند. زندگی تا حدی باشد که دستیابی به آن برای فرد امکان پذیر باشد.

در این که شرایط گرفتن مجوز مسیری سخت است شکی نیست اما با پی گیری شرایط بسیاری از خوانندگان مطرح کشور نشان از آن دارد که این کار شدنی یست و این که شما تغییر رویه دهید ، با خوانندگی خداحافظی کنید و به سوی فوتبال بروید ، درادامه همان روند افت و خیز های 12 ساله شماست ولی یکی از ویژگی های افراد موفق ، پذیرفتن مسئولیت کار های خویش و پاسخ گو بودن در قبال ست.

ایده آل گرایی ؛ مخرب آرامش

در جایی خواندم که نوشته بود : حتی تیم راه آهن مرا نمی خواهد !

آیا همه فوتبالیست ها از لیگ برتر فوتبال را شروع می کنند یا ابتدا باید از تیم های پایه تر شروع کرد.

مواردی هم چون رهایی از ایده آل گرایی و زندگی با مقتضیات دنیای واقعی ، پیروی از عقلانیت بلند مدت ، توانایی باز اندیشی و بازسازی پس از ناکامی های زندگی که خود نیازمند درک همه جانبه از زندگی است ، انتقاد پذیری و انعطاف پذیری شخصیتی ، داشتن دیدگاه های روشن درباره آن چه می خواهیم ، عدم وابستگی به دیگری و گذاشتن لنگر زندگی فردی و اجتماعی روی خود ، پیش بردن سیر طبیعی زندگی روزمره و زندگی برای زمان حال باعث می شود شما با آرامش بیش تر زندگی کنید و هر روز از یک موقعیت کاری به موقعیت دیگر نپرید.

*************

نتیجه تصویری برای روانشناسی تتلو

حاشیه سازی های او محدود به همین چند روز نیست و دعوای تتلو با بهنوش بختیاری بر سر تعداد فالوئرهای اینستاگرامش و ترانه او درباره انرژی هسته ای آن هم روی ناو ارتش جمهوری اسلامی از مهم ترین حاشیه های اخیر این خواننده است.
تتلو بعد از آزادی (در دستگیری و پرونده قبلی)، سعی کرد برخی از رفتارهای گذشته را ترک کند.
تولید آثار مبتذل را دنبال نکند. او ابراز ارادت به نظام و رهبری و ارزش‌های دینی می‌کرد و طرفدارنش را به حجاب دعوت می‌کرد.
بعد از بازداشت تتلو در آن زمان خبری منتشر شد که وی را در راهروهای دادسرا دیده‌اند که لباس زرد زندان بر تن داشت و با دستبند و پابند تردد می‌کرد و به شدت خود را کتک میزند. نکته جالب فریادهای او بوده که از داشتن هواداران زیاد و میلیونی سخن گفته است.
امیر تتلو تا کنون به دفعات با اظهار نظرهای عجیب و کارهایش توانسته نظر رسانه ها را به خود جلب کند و تیتر یک خیلی از رسانه های سطح اول کشور شود از جمله توهین به حجاب خانم‌ها، توهین به بازپرس و … . وی با انتشار موزیک ویدیوها با اشعار غیر اخلاقی و نامتعارف شهرت داشت اما اخیرا با حمایت‌هایی تواست موزیک ویدیو را همکاری ارتش جمهوری اسلامی و چند دستگاه دیگر بر روی ناو جماران ضبط و منتشر کند.
در واقعا با بررسی پست‌های اینستاگرام و تلگرام تتلو می‌توان به مشکلات روانی او پی برد. شخصی که ثبات شخصیتی ندارد و در تمام ادوار سعی بر آن داشته جلب توجه کند. یک روز برای طرفداران یک تیم فوتبال آهنگ می‌خواند و روز دیگر به آنها توهین می‌کند و آنها را قاتل می‌خواند! و یا خانم‌های بدحجاب را در آغوش می‌کشد و بعدها در یک پست تلگرامی به آنها شدیدترین توهین‌ها را انجام می‌دهد.
با بیشتر گشتن در صفحه اینستاگرام این خواننده زیر زمینی به عکس هایی از خالکوبی‌های وی می‌رسید و مثل کودکی که تازه نقاشی کردن را یادگرفته هرکجای بدنش را بدون هدف چیزی کشیده! طرح‌هایی مبتذل از زنان یا برخی علایم فراماسونری!

دکتر سیروس آرین، روانشناس و کارشناس امور روانی بیمارستان روانپزشکی رازی (امین‌آباد)  می‌گوید: بسیاری از رفتارهای نامتعارف جوانان ناشی از دوران کودکی آنها است.

وقتی که در دوران کودکی، پدر خانواده نقش قانون را داشته باشد و پدر از زبان مادر به خوبی تعریف نشود.

نتیجه تصویری برای روانشناسی تتلو

در آینده شاهد بروز رفتارهایی غلط از سوی این افراد خواهیم بود. به نظر من در زندگی «تتلو» نیز چنین مسائلی وجود داشته، یعنی پدر جایگاه خوبی در خانه نداشته و به زبان مادر، تعریفی از پدر نشده است. به همین دلیل احترام به قانون در زندگی تتلو و تتلیتی ها رنگ و بویی ندارد.

این روانشناس در ادامه می‌افزاید: با نگاهی به زندگی نامه «تتلو» مشخص می‌شود که این فرد دو، سه بار دستگیر شده و این موضوع نشان می دهد که «تتلو» با قانون درگیری دارد.

آرین بیان می‌کند: در صفحات اینستاگرامی «تتلو» و طرفداران این شخص گفتمان خاصی وجود دارد، نوشته‌های این صفحات خشم دارد. آن دسته از جوانانی که از «تتلو» پیروی می‌کنند، فرصتی را پیدا می‌کنند که خشم خود را نشان بدهند. خشم و ناراحتی‌ای که از زمان کودکی‌شان وجود داشته است. و حالا به راحتی می‌توانند در این صفحات بدون در نظر گرفتن عواقب کارهایشان، چنین رفتارهایی را از خود بروز دهند. در واقع «تتلیتی‌ها» از «تتلو» به عنوان یک موقعیت استفاده می‌کنند تا در شبکه‌های اجتماعی و بدون اینکه ردی از خود به جای بگذارند مقابل قانون بایستند و خشم خود را بروز دهند.

کارشناس امور روانی بیمارستان روانپزشکی رازی با اشاره به این مسئله که رفتارهای ناهنجار «تتلو» مشکوک به مصرف مواد مخدر است، تصریح می‌کند: امروز «تتلو» رفتارهای مخالف با قانون پدری را نشان می‌دهد؛ در شعرها، آهنگ ها، مدل مو و تتو کردن با این وضعیت این مسئله واضح است.

به عقیده سیروس آرین، بق بقو کردن «تتلو» و «تتلیتی ها» هم نشانه اعتراض و بروز یک نوع خشم است.

برگرفته از : http://www.fardanews.com
سوال اینجاست که چرا کسی سعی در کشف و رفع مشکلات این خواننده نکرده و هیچگاه کسی به دنبال دلایل بروز این رفتار در تتلو نیست .