[box type=”shadow” ]تا به حال دقت کرده اید که حوله های نو به جای جذب آب آن را دفع می کنند؟ معمولا مدت زیادی طول می کشد تا پس از چندین بار شستشو در ماشین لباسشویی حوله به میزان جذب بیشتری می رسد. اما شما با خواندن این چگونه می توانید تا حدودی به این روند سرعت بخشید.[/box]
۱

بالا بردن میزان جذب آب در حوله های نو

قبل از استفاده حوله را در آب گرم بشویید. بعضی از مردم بدون اینکه حوله را دوبار شسته و خشک کنند، از آن استفاده می کنند؛ در حالی که شستشو در آب گرم سبب می شود رنگ اضافی و هرگونه پوششی که در طول روند تولید حوله روی آن نشسته از بین برود.
هیچ چیز دیگری را همراه با حوله ها نشویید چون حوله های نوی رنگی ممکن است رنگ بدهند و نیز کرک حوله ها به بقیه لباس ها خواهد چسبید.[divider]
۲

یک فنجان سرکه سفید به چرخه شستشو بیفزایید. سرکه را رقیق کنید و یا صبر کنید تا میزان آب در ماشین لباسشویی بالا بیاید؛ سپس سرکه را بریزید وگرنه ممکن است رنگ حوله تان برود. در شستشوی دوم می توانید ازنصف پیمانه جوش شیرین استفاده کنید؛ اما سرکه و جوش شیرین را در یک شستشو با هم استفاده نکنید.
توجه کنید که این راه حل ها اثبات شده اند. چون وقتی سرکه (اسید) و جوش شیرین (باز) به صورت جدا جدا استفاده می شوند، اتم های آزاد با مواد معدنی، نمک و دیگر مواد شیمیایی ترکیب می شوند، از حوله جدا شده و در آب انباشته می شوند.[divider]
۳
از هیچ نوع نرم کننده ای استفاده نکنید. نرم کننده ها سطح پارچه را با قشاء نازکی از نوعی مواد شیمیایی (روغن) می پوشانند که باعت هیدروفوبیک (مخلوط نشدن آب و روغن) شدن الیاف پارچه می شوند. به هر حال سرکه هم تا حدی به نرم شدن حوله کمک می کند.
اگر در حال حاضر هم از نرم کننده استفاده کرده اید می توانید نصف فنجان جوش شیرین با پودر لباسشویی مخلوط کنید و پس از شستشو در مرحله آبکشی نصف فنجان سرکه به چرخه اضافه کنید[divider]

نکات و هشدارها
سرکه شما را از شر بوهای بد خلاص می کند و جوش شیرین هم حوله ها را پاک تر و سفیدتر می کند. هردو این مواد برای شستشوی کهنه های بچه مواد خوبی هستند.
حوله ها با ید به طور مرتب شسته شوند. یک بار در هفته بسیار خوب است. برای افرادی که بیشتر در معرض انواع آلودگی ها هستند (مانند باغبانان، کارگران ساختمانی، بنایان، رفتگران، نظافتچی ها و …) بهتر است شستشوی حوله هر چند روز یک بار باشد.
می توانید دو توپ تنیس قدیمی که بسیار کار کرده اند و البته تمیز هستند، هنگام خشک کردن حوله ها در ماشین لباسشویی قرار دهید تا کرک حوله ها را بگیرند و جذب حوله را بالا ببرید.
سرکه سفید بزرگ ترین نرم کننده پارچه است و برای کاهش الکتریسیته ی استاتیک ترین پارچه ها کار می کند؛ بنابراین حوله را نیز نرم خواهد کرد.
برای اینکه هر لایه نرم کننده پارچه به طور کامل تجزیه شود و حوله به بالاترین پتانسیل جذب خود برسد چند ماه زمان لازم است.
از سرکه و جوش شیرین با هم در یک دور شستشو استفاده نکنید. واکنش شیمیایی در اثر انجام این کار به نفع ماشین لباسشویی شما نیست.
هرگز حوله ها را در جای مرطوب (مثلا حمام) و یا در حالی که مرطوب هستند نگهداری نکنید زیرا ایده آل ترین بستر را برای رشد باکتری ها فراهم می آورید. نگهداری حوله ها در حمام سبب بو گرفتن آن ها می شود.