روش های خانگی و طبیعی برای تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

 اگر از ریزش مو رنج می‌برید، برای جلوگیری از ریزش مو، به برخی از داروهای طبیعی نیاز دارید. این مقاله اطلاعاتی در مورد برخی از داروهای خانگی که می‌توانید از آن برای تحریک رشد مو استفاده کنید ارائه می دهد.

ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود. اگرچه یکی از علل اصلی ریزش موی ارثی است، اما عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند به این بیماری منجر شود. افراد مبتلا به استرس در محل کار یا در خانه از مشکل ریزش مو رنج می‌برند. وجود شوره سر در موها یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو است. در زنان در طول و حتی گاهی حتی پس از بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش مو می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌هایی مانند تیروئید باشد. علاوه بر این، در حال حاضر، مو به عنوان یک دارایی شناخته شده است که باعث می‌شود شما بهتر دیده شوید. به همین علت، مردم در رابطه با رنگ و مدل مو قبل از استفاده از آنها تحقیق نمی‌کنند. اگرچه این مدل‌ها کاملا شیک هستند اما باعث می‌شود که موهایشان به شدت آسیب ببینند زیرا محصولات مدل مو از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند. علاوه‌بر‌این، محصولات مراقبت از مو مانند شامپو نیز مواد شیمیایی خشن دارند که برای موها مضر هستند. از این رو، مهم است که در مورد داروهایی که به حل مشکل ریزش مو کمک می‌کنند تحقیق کنیم و مطمئن شویم که عوارض جانبی ندارند.

درمان‌های خانگی برای رشد مو

اکثر مردم محصولات مراقبت از مو را که به طور گسترده‌ای برای رشد مو تبلیغ می‌شوند را انتخاب می‌کنند. اگرچه استفاده از این محصولات عوارض مضر طولانی مدتی را بر روی مو دارد. از این رو بهتر است که درمان‌هایی طبیعی را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از داروهای طبیعی برای رشد موها این است که آنها بسیار ارزان‌تر از محصولات موی گران قیمت موجود در بازار هستند. برخی از درمان‌های خانگی طبیعی برای رشد مو به شرح زیر است:

آلوئه ورا
آلوئه ورا برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی مفید است، و یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است. با استفاده از آلوئه ورا از مشکل شوره سر و شپش خلاص می‌شود، و در عین حال، مو را صاف و نرم می‌کند. شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. مو را با شامپو بشویید سپس ژل آلوئه ورا را به طور کامل به موهای خود بمالید. و سپس چند دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید.

 داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

حنا
حنا، به عنوان یک ماده طبیعی برای رنگ آمیزی موها استفاده می‌شود مزایای دیگر از جمله به عنوان یک تهویه کننده مو استفاده می‌شود که ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد. حنا می‌تواند با تخم مرغ، قهوه، ماست، آب لیمو و آب ترکیب شود. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را به حنا اضافه کنید، زیرا این کار باعث می‌شود موهای صاف و نرمی داشته باشید. حنا را به مدت 45-60 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موها را با آب گرم بشویید. استفاده از حنا باعث می‌شود موهای شما صاف و سالم باشد.

 داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

درمان با تخم مرغ

گفته می‌شود که تخم مرغ، که یکی از بخش‌های مهم رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود، و یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است. تخم مرغ به عنوان یک تهویه مطبوع عمل می‌کند و برای افرادی که موهای خشک دارند مناسب است. 2 زرده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 15-20 دقیقه را روی موهایتان بگذارید و موی سر خود را ماساژ دهید. و سپس موها را با آب بشویید.

یکی دیگر از راه های استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد مو، ایجاد یک مخلوط از 1 زرده تخم مرغ، ¼ فنجان ماست و یک کمی پوست آهک است. این ترکیب را روی موها بمالید و پس از 10 دقیقه موها را بشویید.

  داروی گیاهی رشد مو,داروهای گیاهی برای رشد مو

نکات مراقبت از مو

به غیر از این داروهای طبیعی برای رشد مو، بعضی از راهنمایی‌هایی که می‌توانید برای اطمینان از رشد موی سالم داشته باشید، عبارتند از:
ماساژ موهای خود با روغن زیتون یا نارگیل حداقل دو بار در هفته. ماساژ باعث تقویت ریشه‌های مو می‌شود و بنابراین رشد مو را بهبود می‌بخشد.
هرگز موهای خود را با آب داغ یا گرم نشویید زیرا می‌تواند باعث آسیب به مو شود. در عوض، آنها را آب مناسب شستشو دهید.
برای شستن موهایتان از شامپو و تهویه مناسب استفاده کنید.
به غیر از داروهای خانگی ذکر شده، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزی است نیز برای رشد موهای سالم مهم است.

منبع: rasekhoon.net