توصیه هایی رای انتخاب و خرید پرده و کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی خانه شما

 

دکوراسیون منزل و محل کار ، پرده ، کاغذ دیواری و… همه از عواملی هستند که انتخاب درست و با سلیقه آن ، نقش مهمی در دلنشین کردن محلی دارد که روزی چند ساعت را در آن می گذرانید . شرکت های بزرگ ، افراد خلاق و حسابگر ، همیشه پیش از انتخاب و سفارش از نظر کارشناس و طراح مجرب بهره می برند و متناسب ترین دکوراسیون را برای محل انتخاب و اجرا میکنند . اهمیت این مساله ما را بر آن داشت نکات کاربردی و مهم را از یکی از فعالین با سابقه دکوراسیون داخلی کرج جویا شویم .

توصیه هایی برای انتخاب و خرید پرده و کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی خانه شما

دکوراسیون سایه روش (sunway) با مدیریت جناب آقای زارعی به سئوالات ما پاسخ می دهند:
– برای آشنایی خوانندگان ابتدا چکیده ای از فعالیت های سایه روشن بفرمایید.
دکوراسیون سایه روش (sunway) با چند سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای انواع پرده و تزئینات فعالیت دارد. خدمات ما شامل : مشاوره و راهنمایی برای انتخاب نوع پرده متناسب با دکوراسیون و شرایط محل و همچنین اجرای انواع پرده و کرکره فلزی ، چوبی ، پارچه ای زبرا در طرح و رنگ های مختلف می باشد. همچنین توزیع و اجرای انواع کاغذ دیواری و پارکت که در سطح کرج و استان البرز از دیگر خدمات ماست.

پرده خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد ؟
بسته به طراحی ، نوع استفاده و شرایط محل ، می توان انتخاب های مختلفی داشت وهمواره باید کیفیت پرده ملاک اصلی باشد تا ماندگاری داشته باشد . پرده خوب باید ثبات رنگ داشته باشد ، استفاده از قطعات مکانیکی مرغوب و همچنین داشتن گارانتی و ضمانت . به عنوان مثال ما برای موتور برقی پرده های زبرا  تا ۲ سال گارانتی تعویض داریم .

– سفارش و اجرای پرده معمولا چقدر زمان می برد ؟
به نوع پرده بستگی دارد ولی معمولا از یک روز تا ۷ روز متغیر است . پرده های فلزی ۴ روز ، پرده های چوبی ۷ روز و پرده های زبرا ۱ روزه تحویل و نصب میشوند.
– در پاسخ های شما تاکیدی روی پرده های زبرا می بینیم . این نوع پرده چه خصوصیاتی دارد ؟
پرده زبرا نسبت به پرده های سنتی و پرده های دوختی سبک تر بوده و ظرافت بیشتری دارد و به نوعی جایگزین آستر و تور پرده های سنتی شده است . امکان تنظیم نور به سهولت و راحتی و عدم نیاز به شستشو و ماندگاری بالا از مهمترین ویژگی های پرده های زبرا است.

– در تعویض پرده خانواده ها اغلب جنبه توجیه اقتصادی را در نظر می گیرند . پرده های زبرا از نظر اقتصادی هم به صرفه هستند ؟
این نوع پرده با توجه به خصوصیاتی که ذکر شد مسلما به صرفه تر هستند . همینطور در نظر داشته باشید پرده های فلزی این روزها عمدتا استفاده اداری دارند و خانم های باسلیقه بیشتر به پرده های زبرا تمایل دارند چرا که با انواع طرح و رنگی که دارد می توان برای هر مکانی انتخاب مناسبی داشت.

توصیه هایی برای انتخاب و خرید پرده و کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون داخلی خانه شما

– دکوراسیون سایه روشن در زمینه کاغذ دیواری هم فعال است .برای انتخاب کاغذ دیواری چه نکاتی را باید در نظر داشت ؟
برای کاغذ دیواری هم ملاکهای مشخصی وجود دارد . مواردی مثل قابل شستشو بودن ، ثبات رنگ دربرابر نور و رطوبت ، طرح و رنگ مناسب با محل نصب و تولید کننده معتبر و شناخته شده را باید در نظر داشت.

این مورد بیشتر ناشی از برداشت و تصور اشتباهی است که متاسفانه شاهدش هستیم . طراحی و اجرای دکوراسیون یک تخصص است . طراح با تجربه دکوراسیون با در نظر داشتن اصول روانشناسی رنگ و ساختمان سازی و نورپردازی ، با بازدید و بررسی محل آن را با هزاران طرح و نقشه قبلی مقایسه میکند و با توجه به شرایط و موقعیت ، بهترین گزینه ها را پیشنهاد میدهد.
در این بین اظهار نظرهای غیر کارشناسی و سلیقه ای افراد غیر یا سفارش دهنده مهمترین عامل بد شدن یک اجرا و طراحی است . چرا که این نظرات اگرچه برای ما قابل احترام است ولی بیشتر متکی به سلیقه و احساس است تا اصول طراحی .

– درمورد قیمت ها هم سئوالاتی برای مصرف کننده پیش می آید . برای مثال گاهی قیمت به ازاء متراژ کاغذ دیواری یا پارکت به شکل وسوسه کننده ای پایین تر گفته میشود . آیا این نوع کاغذ دیواری یا پارکت از نظر کیفیت و کارایی قابل اعتماد هستند ؟
کاغذ دیواری و پارکت ارزان ، دلیلی بر بی کیفیت بودن نیست . متاسفانه برخی افراد سودجو طی ترفندی قیمت کاغذ دیواری یا پارکت را کمتر از قیمت واقعی اعلام می کنند و پس از پایان کار تعاد رول های مصرفی را بیشتر از مقدار مصرف شده ، محاسبه و اعلام میکنند ! به همه مصرف کنندگان توصیه میکنم اولا از مراکز معتبر و شناخته شده خدمات بگیرند و در پایان کار تعداد رول مصرف شده را با متراژ محل تطبیق دهند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند .

از شما و پرسنل مجموعه برای شرکت در این گفتگو تشکر میکنیم.

 

تهیه و تنظیم : مجله روزنو / تحریریه