تعبير خواب به روايت امام جعفر صادق
ديدن خرما، مال حلال بود، از جهت رئيسي كريم و ديدن بسر در خواب، (يعني غوره خرما)، دليل دين پاك و مال حلال است وديدن خرماي تازه، دليل روشنائي چشم و فرزند نيكو بود.
تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين
خرما درخواب. مال و خواسته است. اگر بيند خرما همي خورد، دليل كه اگر از اهل علم است علمش زياده شود، اگر بازرگان است، مالش زياد گردد. اگر بيند خرما بخورد و دانه اش بينداخت، اگر از اهل علم بود، دليل كه احكام شريعت را به جاي آورد، اگر بازرگان بود از خيانت دور بود
تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني
ديدن خرما در خواب بسيار نيکو است. اگر در خواب ديديد که خرما مي خوريد شادي به شما مي رسد. بهره اي مي بريد. توفيقي حاصل مي کنيد. اگر ديديد خرما به کسي مي دهيد به او سود مي رسانيد. چنان چه در خواب ببينيد که خرما خيرات مي کنيد بهره اي نصيب شما مي شود که هم وسيع است و هم زياد. اگر در خواب ديديد که خرما مي خوريد و هسته اش را به زمين مي افکنيد سود بي دغدغه مي بريد. اگر ببينيد که درخت نخل در خانه داريد زني خواهيد داشت که فرزندان صالح مي آورد. اگر در خواب ببينيد خرما خريده ايد و به خانه مي بريد معاش شما گسترش مي يابد و اگر ببينيد نخل مي کاريد زني خوش نيت و خوش طبع خواهيد خواست. اين خواب براي دختران و پسران جوان نيز خوب است و آينده اي روشن را نويد مي دهد.