تعبیر خواب دندان - معنی روانشناسی و متفاوت

تعبیر خواب دندان  به روایت امام جعفر صادق

دیدن دندان ها در خواب بر شش وجه است. اول: اهل بیت. دوم: مال. سوم: منفعت. چهارم: غم و اندوه. پنجم: مصرف. ششم: مفارقت از خویشان.

تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال

دندان به خواب اهل بیت صاحب خواب است و دندانهای بالا دلالت کند بر نرینه و دندان زیرین، دلالت کند بر مادینه و دندان پیشین دلالت بر فرزندان و خواهران و برادران کند یا بر مادر و پدر است و دندانهائی که بر جنب آن باشند، دلیل بر عم و فرزندان و عمان کند و دندانهائی که بر جنبِ دندانهای دیگر است که آن را ثنایا خوانند، دلیل بر مهتر و بزرگ خاندان کند و دندانهای دیگر، دلیل بر خالان و فرزندان خال کند و دندانهای پسین، دلیل بر کسی کند که از خویشانِ دور باشد

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

دندان بالا در مقابل چشم است، دلیل بر نرینه کند و دندان زیرین در مقابل پیشانی است، دلیل بر مادینه کند. اگر بیند دندانهایش جمله در کنارش افتاد، پس جمله را در کف خود گرفت، دلیل که خویشان خود را جمع کند و نگذارد که از او جدا گردند.

اگر بیند از دندانهای او بوی خوش می آمد، دلیل که خویشان بر وی ثنا گویند. اگر به خلاف این بیند، دلیل که خویشان بر وی غیبت کنند.

اگر بیند دندانش درد می کرد و برکند، دلیل که مال یابد. اگر بیند دندان او سیاه شد، او را غم و اندوه رسد. اگر بیند که دندانهایش افتاده بود و در کهنه بست، دلیل که او راعمری دراز است، چنانکه همه تبارِ خویش را در گور کند.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتی اعتقاد داشتند که دندان های فک بالا مردان خانواده هستند و دندان های فک زیرین زنان.اما نسبت دادن نرینگی و مادینگی به دندان ها درست نیست چرا که هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند که دندان های بالا نر هستند و دندان های فک پائین ماده.

دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحکام شان در دهان معرف ارزش و استحکامی است که افراد نزد ما دارند. این درست تر می تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانیم. به نظر من دندان های کرسی همسر و پدر و مادر هستند و دندان های جلو فرزندان.

دندان های پیشین زینت چهره به حساب می آیند و فرزندان نیز زیب و زینت زندگی ما محسوب می گردند. اگر بیننده خواب ببیند که دندانش کف دست یا روی زمین افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثیف و آلوده نشد و مفقود نگردیده باشد یکی از خویشانش بیمار می شود یا آسیبی به او وارد می آید ولی اگر در خاک آلوده و یا مفقود شده او می میرد.

با توجه به این که آن دندان کدام است. گفتم که دندان های کرسی همسر و پدر و مادر هستند و دندان های پیشین فرزندان و خواهران و برادران. اگر بیننده خواب ببیند که دندانش را کرم خورده و درد می کند گرفتار دشمنی شود. اگر فقط درد دندان داشت گرفتار قرض و بدهی می شود و وامدار می گردد. اگر بیننده خواب ببیند که دندان هایش سفید و براق است زندگی خانوادگی رونق و جلا می یابد و حادثه ای خوب برای او و خانواده اش اتفاق می افتد.

اگر ببیند که دندانهایش کثیف و زشت است غمی به آن ها می رسد که جنبه خانوادگی دارد. اگر بیننده خواب ببیند که همه دندان هایش کثیف است یا حداقل عادی است یا یکی از دندان ها زیاد سفید و براق شده شخصی که دندان به او انتصاب می یابد شاخص می شود و ممتاز می گردد

اگر دندان کرسی شما درد می کرد و متورم و آماسیده شده بود با همسرتان اختلاف پیدا می کنید و اگر آن را کشیدید و به دست خود یا پزشک بیرون آوردید از همسرتان جدا می شوید. برای زن نیز همین تعبیر هست یعنی اگر دندان کرسی خود را بکشد از شوهرش جدا می شود.

تعبیر خواب دندان مصنوعی

اگر در خواب ببینید که دندان مصنوعی در دهان دارید می تواند به این دلیل باشد که شما خودتان را طوری به دیگران شناسانده اید که با واقعیت اخلاقی و شخصیتی شما تفاوت بسیاری دارد. برای مثال ممکن است شما خودتان فرد بسیار ثروتمندی نشان داده اید در حالی که اصلا اینطور نیستید .یا ممکن است شما خودتان را فرد بسیار مومنی در جامعه نشان داده اید در حالی که اصلا اعتقادات محکمی ندارید. دیدن دندان مصنوعی در خواب نشان می دهد که شما بسیار نگران هستید که مردم و اطرافیانتان واقعیت شخصیت شما را متوجه شوند و اعتبار خود را نزد مردم از دست بدهید .

تعبیر خواب دندان لق -دندان شکسته

اگر در خواب ببینید که یک یا تعداد زیادی از دندان های شما لق شده اند می تواند به این معنی باشد که در اطرافیان شما کسانی هستند که آرامش روحی را از شما گرفته اند.این افراد کسانی هستند که به هر دلیلی نمی توانید از آنها دل بکنید. ماندن آنها در کنار شما می تواند باعث جلوگیری از پیشرفت شما در زندگی شخصی و کاریتان شود.شما دوست دارید از آنها دور شوید ولی نمی توانید.باید تمام تلاش خود را کرده و تا جایی که می توانید از این افراد دوری کنید.

تعبیر خواب دندان حیوانی مانند دندان سگ و گرگ

اگر در خواب ببینید که دندان های نیش شما رشد کرده اند و یا دندان هایی مانند دندان سگ و گرگ دارید می تواند نشان دهنده این باشد که شما معمولا زمانی که عصبانی هستید تصمیمات مهمی می گیرید و این تصمیمات شما باعث آسیب رساندن به خودتان و دیگران شده است . باید تلاش کنید تا از تصمیم گیری در زمان های عصبانیت خودداری کنید.

معنی خواب مسواک زدن

اگر در خواب ببینید که در حال مسواک زدن دندان های خود هستید نشان دهنده این است که شما دوران سختی را پشت سر گذاشته اید و تلاش می کنید تا آثار مخرب آن دوران را از ذهن خود پاک کنید. اگر مسواک زدن با خونریزی لثه هایتان همراه باشد این خاطرات گذشته شما بسیار بد و دردناک بوده و ممکن است حتی یکی از عزیزانتان را در گذشته از دست داده اید که تحمل مرگ این عزیز برای شما بسیار سخت بوده است .احتمال دارد در حال حاضر دچار افسردگی خفیف یا حتی شدید هستید.توصیه می شود به یک روانپزشک و یا روانشناس مراجعه کنید.

تعبیر خواب درد دندان و ریشه دندان

درد کردن دندان در خواب و دیدن ریشه دندان در رویا به معنی مشکل در روابط خانوادگی شما است.اگر ببینید که دندان شما درد می کند به این معنی است که مشکلاتی در زندگی خانوادگی و روابط خود با عزیزانتان دارید.اگر ریشه دندان شما درد می کند به این معنی است که دردسرهای زیادی در زندگی شخصی خود دارید و نیاز دارید که کسی شما را در این مورد راهنمایی کند.

گیر کردن چیزی در بین دندان

اگر در رویا ببینید که چیزی و یا غذایی در بین دندان های شما گیر کرده است می تواند به این معنی باشد که کسی یا کسانی در زندگی شخصی شما مشکل ایجاد کرده اند و شما به دنبال راه حلی هستید تا آنها را از زندگی خودتان دور کنید.اگر در خواب ببینید که دندان هایتان کاملا تمیز و براق هستند به  این معنی است که شما روابط اجتماعی خوبی دارید و کاملا از لحاظ اجتماعی و مالی احساس امنیت و آرامش می کنید.

تعبیر خواب نداشتن دندان

از در خواب ببینید که هیچ دندانی در دهان ندارید و همه دندانهای شما ریخته اند می تواند به این معنی باشد که شما احساس می کنید کسی شما را جدی نمی گیرد و همه اعتبار خود را در بین اطرافیانتان از دست داده اید.شما احساس تنهایی می کنید و حتی ممکن است احساس کنید که دوستانتان در حق شما بی وفایی کرده اند. احتمالا در حال ورود به دوران پیری هستید. شما احساس می کنید فراموش شده اید و بود و نبود شما برای دیگران کوچکترین اهمیتی ندارد .

تعبیر افتادن دندان

اگر در خواب ببینید که یکی از دندان های شما افتاده است یادآور کسی است که شما در گذشته از دست داده اید.این خواب نشان می دهد که شما دلتنگ یکی از عزیزانتان هستید که در سال های قبل از دنیا رفته است . اگر ببینید که یکی از دندان های نیش خود را از دست داده اید نشان دهنده این است که شما احساس می کنید قدرت خود را از دست داده اید.

تعبیر خواب ریختن دندان – خواب دندان افتادن

اگر در خواب ببینید که دندان های شما ریخته اند و از لثه های شما خون جاری شده است می تواند به این معنی باشد که شما بیماری خاصی در بدن خود دارید.در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید .اگر در خواب ببینید که با جویدن چیزی و یا گاز گرفتن چیزی دندان های شما میریزد ، می تواند نشان دهنده این باشد که شما از آینده خود اطمینان ندارید .ممکن است امنیت کاری ندارید و از لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار ندارید .

اگر این خواب را یک زن ببیند به این معنی است که از لحاظ ظاهری احساس مشکل می کند و اعتماد بنفس خود را از دست داده است.دیدن سفید شدن موها و بوجود آمدن اولین چین و چروک پوستی می تواند باعث شروع دیدن این خواب ها و کابوس ها شود. ترس و نگرانی از اینکه زیبایی شما دارد از دست می رود و ترس از اینکه جنس مخالف و همسر شما درباره شما و ظاهر شما چه فکری می کند ، می تواند باعث دیدن این خواب شود.

نظر امام صادق (ع) در مورد تعبیر خواب دندان

دیدن خواب دندان 6 حالت دارد.

  1. خانواده و فرزندان شما
  2. ثروت ، مال و کسب و کار شما
  3. سود مالی
  4. غم و اندوه
  5. از دست دادن مال و ثروت
  6. جدایی از عزیزان و بستگانتان

تعبیر خواب دندان کشیدن حضرت یوسف

حضرت یوسف می فرماید : اگر در خواب ببینید که دندان شما افتاد ، یکی از عزیزان و خویشاوندانتان از شما جدا می شود.شکستن دندان در خواب نشانه مصیبت و غم است .

نظر محمد ابن سیرین در مورد خواب دندان –

محمد ابن سیرین می گوید : اگر در خواب ببینی که دندان جلو روی کف دستت افتاد و یا بر زمین افتاد ولی آلوده نشد ، به معنی این است که فرزند و یا خواهر و یا برادری خواهید داشت.اگر در خواب ببینید که دندان جلویی شما بر روی زمین افتاد و خاک آلود شد به این معنی است که فرزند ، خواهر و یا برادر شما می میرد یا از شما برای همیشه جدا می شود .

اگر دندان جلویی شما شکست و یا درد می کند به این معنی است که فرزند و یا خواهر و یا بردار شما مریض می شود .اگر در خواب ببینید دندان های شما از طلا است به این معنی است که مرگ شما نزدیک است.

آنلی بیتون در مورد تعبیر خواب دندان می گوید :

  • اگر در خواب ببینید که دندان های شما لق هستند به این معنی است که در زندگی دچار ضرر و شکست بزرگی خواهید شد و افسرده می شوید.
  • اگر دندانپزشک دندان شما را می کشد ، به بیماری سختی دچار خواهید شد .
  • اگر در خواب ببینید که دندانپزشک دندان شما را پر می کند نشان دهنده این است که با تلاش و پشتکار فراوان به ثروت خواهید رسید
  • اگر دندانهای خود را مسواک می زدید به این معنی است که برای حفظ ثروت خود بسیار تلاش می کنید
  • دیدن دندان مصنوعی در خواب نشان دهنده این است که کاری انجام می دهید که باعث کاهش اعتبار شما شده و غرور شما را از بین می برد.
  • شکستن دندان در خواب به معنی شنیدن اخبار بد و حتی مرگ عزیزان است
  • اگر دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند نشان دهنده این است که کسانی که شما را دوست ندارند برای ضربه زدن به شما تلاش می کنند.
  • دیدن دندان های کرم خورده و خراب علامت بیماری است
  • اگر دندان های خود را به بیرون تف کنید نشانه بیمار شدن یکی از اعضاء خانواده شماست
  • اگر دو عدد از دندان های شما بیافتد نشانه این است که کسی شما را به دردسر خواهد انداخت
  • افتادن تمام دندان ها نشانه مرگ و فقر است .