تشخیص ویژگی های شخصیتی از روی حالت‌های مختلف خوابیدن

انسان‌ها به حالت‌های مختلفی می‌خوابند که ویژگی‌های مختلفی از شخصیت و ناخودآگاه ‌ آنها را آشکار می‌کند، هر چند باور این واقعیت برای خیلی‌ها سخت است اما تحقیقات و مطالعات زیادی توسط محققین حرفه‌ای روی این موضوع انجام شده شده است که برخی ویژگی‌های شخصیتی به خوبی مشاهده می‌شود.

قبل از اینکه درباره حالت‌های خوابیدن بگوییم باید بدانید که خرو پف کردن به عنوان حالت خوابیدن در نظر گرفته نمی‌شود. اما درباره شخصیت کسانی که خرو پف می‌کنند اطلاعات خاصی می‌دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که کسانی که خرو پف می‌کنند احساسات بسیار شدیدی چه در عصبانیت و چه در ابراز احساسات عاشقانه از خود نشان می‌دهند. افرادی که خرو پف می‌کنند سعی می کنند در لحظه از زندگی لذت ببرند .

اما در برابر حالت‌ها مختلف خوابیدن نتایجی که به دست آمده خواندنی و جالبند. این ۸ حالت معمول و متداول خوابیدن را حتما شما هم می‌شناسید. ببینید کدام یک حالت شماست:

حالت جنینی

حالت جنین یکی از محبوبترین حالت‌های خوابیدن است. این حالت دقیقا مانند جنین در رحم است.  به پهلو با پاهای درون شکم جمع شده. این حالت برای برخی بسیار ناراحت  به نظر می‌آید. این افراد، بسیار اجتماعی و بیرون گرا هستند ولی در درون خود شخصیتی بسیار خجالتی و حساس هستند که سعی می‌کنند خیلی آن را بروز ندهند.

حالت کشیده

این حالت که فرد به پهلو می‌خوابد و دست‌هایش کشیده به سمت روبه‌رو است . مطالعات نشان داده است که این افراد شخصیتی پذیرا دارند و با خیلی زود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. با این حال این افراد نسبت به دیگران مشکوک و بدبین هستند. کسانی که به حالت کشیده می‌خوابند در تصمیم گیری بسیار کند و محتاط هستند اما وقتی ذهنش شکل بگیرد به راحتی تغییر نمی‌کند.

حالت مستقیم و راست

حالتی که فرد به صورت راست و مستقیم با پاهای کشیده می‌خوابد. این  افراد بسیار خوش مشرب هستند و شخصی معتمد و قابل اعتماد در بین دیگران شناخته شده‌اند.معتمد بود ن آنها گاهی تا اندازه ای است که در نظر دیگران احمق و ساده لوح جلوه می‌کند.

حالت نظامی

این سبک خوابیدن که دقیقا به حالت نظامی ایستاده شباهت دارد. به پشت می‌خوابند با پاهای کشیده و دست‌های کشیده در بغل. با وجود اینکه این حالت خواب خیلی متدوال و محبوب نیست. اما کسانی که به این شیوه می‌خوابند معتقدند که عمیق‌ترین حالت خوابیدن است. این افراد خود و دیگران بسیار جدی می‌گیرند و افراد منظمی هستند و از خودشان و اطرافیانشان انتظارات و توقعات بسیاری دارند.

حالت سقوط آزاد

حالت سقوط آزاد فرد روی شکم خود می‌خوابد، دست‌ها زیر بالشت و سر به یک سو خم می‌شود. این افراد شخصیتی آزاد دارند افرادی اجتماعی هستند که گاهی بسیار بی پروا حرف می‌زنند. با وجود اینکه فردی آزاد هستند اما در ناخودآگاه خود شخصی عصبی و مظطرب هستند و در مقابل انتقاد بسیار حساسیت دارند و زود عصبی می‌شوند.

حالت ستاره دریایی

این حالت خوابیدن در میان حالت‌های دیگر کمتر طرفدار دارد. در این حالت فرد به پشت می‌خوابد دستها به بیرون کشیده شده است. پاها هم به موازات دستها به پهلوها کشیده شده است. کسانی که این شیوه خوابیدن برایشان خوشایند هستند دوستان باوفایی هستند و به دوستان خود اهمیتی بسیار زیاد می‌دهند. آنها با جان و دل به مشکلات دوستانشان را می‌شنوند و تمام تلاششان را می‌کنند که به دوستان خود کمک کنند.

حالت نظامی- ستاره دریایی

 

برخی دو حالت نظامی و ستاره دریایی را با هم تلفیق می‌کنند.آنها حالت کشیدگی و شق و رقی نظامی را با شل و ولی ستاره دریایی

تلفیق می کنند و به هردو یک اعتدال می‌بخشند. این افراد  ترکیبی از انعطاف‌پذیری و هماهنگ شدن با محیط اطراف و طبیعیت دارند. آنها به راحتی توسط دیگران متقاعد می‌شوند و تحت و تاثیر آنها قرار می‌گیرند.

حالت بالشتی

این حالت تنها برای خوابیدن نیست بلکه هر کسی در حال دراز کشیدن ممکن است بالشت یا عروسک و هر چیزی را در آغوش خود بکشد. اما خیلی‌ها اگر بالشت در آغوش نگیرند خوابشان نمی‌برد. این افراد اهمیت بسیار بسیار زیادی به یک سری از اطرافیان که شامل خانواده، دوست و همسر می‌شود قائل هستند. شخصیتی فداکار دارند که گاهی خود را به خاطر دیگران نادیده می گیرند  وتمام تلاش خود را می‌کنند تا به دیگران کمک کنند به طوری که بعضی وقت‌ها زندگی و منافع خود را فراموش می‌کنند.

 

منبع : زنجفیل