“بهترین زمان مقاربت برای بارداری” | علایم بارداری | تشخیص زمان تخمک گذاری

علایم بارداری,دوران بارداری

 

هنگامی که تصمیم می گیرید خانواده خود را وسعت بخشید احتمالا مشتاقید سریع به خواسته خود برسید، اما گاهی ممکن است همه چیز طبق برنامه شما پیش نرود. اگر می خواهید در تصمیمی که گرفته اید با شکست مواجه نشوید و به سرعت باردار شوید راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید.

معاینات پیش از بارداری
قبل از اینکه برای باردار شدن اقدام کنید بهتر است به یک پزشک مراجعه نمایید و ویتامین های مورد نیازتان را مانند اسید فولیک دریافت کنید. اگر شما از لحاظ جسمانی در سلامت باشید شانس تان برای موفقیت در بارداری بیشتر می شود.

تغییر سبک زندگی
هنگامی که در حال تلاش برای بارداری هستید خوردن غذاهای مغذی، حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و ترک عادت های بد غذایی (مانند نوشیدن الکل و سیگار کشیدن) و محدود کردن مصرف کافئین می تواند در سرعت بخشیدن به باردار شدن تان تاثیر گذار باشد.

تشخیص زمان تخمک گذاری
بزرگ ترین راز برای سرعت بخشیدن به روند بارداری دانستن زمان تخمک گذاری است. این موضوع بدان معناست که شما و همسرتان می توانید بهترین زمان برای مقاربت که احتمال باروری در آن بیشتر است را بیابید. اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید یافتن زمان دقیق تخمک گذاری کمی مشکل باشد و باید برای این کار از پزشک تان مشاوره بخواهید.

بهترین زمان مقاربت برای بارداری
اسپرم به مدت 48 تا 72 ساعت در لوله فالوپ زنده می ماند در حالی که تخمک تنها در حدود 24 ساعت عمر می کند. داشتن رابطه جنسی هر روز و به تعداد زیاد لزوما باعث افزایش شانس حامله شدن نمی شود. همچنین عدم مقاربت در زمان قبل از تخمک گذاری به مدت طولانی نیز باعث تجمع اسپرم مرده در مایع منی می شود. بهترین راه، داشتن مقاربت منظم هم در زمان تخمک گذاری و هم قبل از آن می باشد.

 

منبع:ninisearch.com