بعضی از دخترها، در اضطراب ازدواج نکردن ذره ذره آب می شوند

اضطراب ازدواج نکردن

ازدواج آرزوی همیشگی هر دختری است اما گاهی این آرزو به این سادگی ها محقق نمی شود. برای همین است که دخترها، در اضطراب ازدواج نکردن ذره ذره آب می شوند و خود را می بازند.

بگذارید کمی در این باره با هم صحبت کنیم. از مشکل ازدواج نکردن و بی شوهری فرار نکنید و یک بار هم که شده، با شهامت با آن رو به رو شوید.
مجردی را چطور بگذرانیم؟
مشکل نداشتن خواستگار مناسب یک پدیده اجتماعى همه گیر شده است و نگرانى درباره این موضوع، به جز ایستایى و در جا زدن کارى براى شما نمى کند. داشتن یک مجردى خوب و سرشار از توانگرى باعث مى شود تا شما به زندگى خود هدف و جهت دهید و از ایستایى رها شوید. ایستایى شبیه یک اتومبیل مى ماند که روشن است و دارد بنزین مصرف مى کند، ولى پاى شما روى ترمز است و نمى دانید چه باید کنید. بهترین کار پیدا کردن یک آدرس خوب براى ادامه مسیر زندگیست. شاید در بین راه و جستجوى هدف جدید، خواستگار شما قرار گرفته باشد.

تنهایى براى کسى که هنرى دارد و اهل کتاب است وحشتناک نیست. تنهایى دردناک نیست وقتى دوستان خوبى دارید و مهارت هاى جنگیدن با مشکلات را فرا گرفته اید. تنهایى سخت نیست وقتى خدا جبران همه نداشته هاى شماست… انسان یعنى خواستن و شما مى توانید از دل این تنهایى ها به راههایى برسید که در آخر از تنهایى خلاص گردید. مى توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وقتى در زندگى به مرحله سرگردانى مى رسیم باید بالاخره از جایى شروع کنیم. خود خورى و خود تخریبى ما را له شده نشان مى دهد و اعتماد به نفس را از ما مى رباید. هر کس در قفس سر گردانى بماند، دچار روز مرگى مفرط مى شود و اژدهاى بى برنامگى و بى هدفى او را از پاى در مى آورد. باید براى کشتن این اژدها نیزه اى آماده کرد.
تنهایید و از مجردی خسته شده اید؟ همه لحظه هایتان را به امید آمدن خواستگار می گذرانید و آنقدر منتظرید که دست و دلتان به هیچ کاری در زندگی نمی رود؟ از این پوسته بیرون بیایید و خودتان را پیدا کنید. چطور؟
1. یک کار هنرى را شروع نمایید.
2. دعا بخوانید. دعا روح ما را کیمیا مى کند. فراموش نکنید.
3. توانایى و موفقیت هاى خود را بنویسید و در زمان هجوم افکار منفى، آنها را بخوانید.
4. سعى کنید اعتراض هاى خود را مطرح و گفتگو نمایید و زخم هاى عاطفى خود را ترمیم کنید، درغیر اینصورت زخم ها تبدیل به جراحت و جراحت تبدیل به چرکین شدن احساسات مى گردد و فرد به خود آسیب مى رساند.
5. زیاد به دل طبیعت بروید و گل ها و زیبایی ها را از نزدیک ببینید.
6. به یک مشاور خوب و دلسوز و مؤمن سر بزنید.
7. فکر مى کنید کسى درکتان نمى کند… خسته اید و مثل یونس نبى (ع) در شکم ماهى تنها هستید… احساس مى کنید دیگران شما را رها کرده اند و رفته اند. ولى مهم این است که بدانید شما بلعیده نمى شوید. اگر خودتان، خودتان را در قفس سرگردانى حبس نکنید، اگر حرکت کنید و اجازه ندهید، دردهاى خفته درونتان چرک کرده و زیر پوست وجودتان عفونت نماید، آنگاه شما نجات خواهید یافت…
ازدواج زوری نیست
طمع، هیجان زاست و جاده هیجان همیشه سر بالایى نیست. وقتی چشم بسته و سریع ازدواج می کنید، حس مى کنید که شوهر را زود بدست آوردید، غافل از اینکه در یک سر پایینى به سمت سرنگون شدن، حرکت مى کنید. باید فاصله هاى عاطفى خود با دیگران را تنظیم کنید. مردان و پسران شکارچى، کفش خوشبختى، به پاى شما نمى پوشانند. کودکانه، مسائل را تحلیل نکنید و بدانید که فکر تور کردن پسران و دست و پا نمودن شوهر به هر قیمتى، کاملاً غیر عقلانیست.
وقتی خواستگار آمد…
اگر از این مراحل گذشتید و به قسمت خوش ماجرا، یعنی خواستگاری رسیدید، باز هم کارتان تمام نشده و باید چیزهایی را بدانید. مثلا این که در خواستگارى چقدر طناز باشیم؟ چطور رفتار کنیم که طرف مقابل همین اول کاری نپرد؟

مسلماً در جلسه اول خواستگارى ، چشم هاى خواستگار جستجوگر است و خوش لباسى بدون جو گیر شدن معقول ترین حالت است. اما اگر دخترى متوجه شایستگى هاى خواستگار شد، بهتراست در جلسات بعدى تدبیر به خرج دهد و علاوه بر خوش لباسى و متانت، رفتارهاى نرمترى از خود نشان دهد. حتما در تیپ شخصیتى شما، او نباید به این نتیجه برسد که شما هیچ بلد نیستید و جذاب بودن را نمى فهمید. خوش سخن گفتن، عاقل بودن، لبخند به موقع داشتن، تیپ مناسب داشتن، گهگاهى تأیید کردن مرد و…. خداوند ظرفیت دلبرى حلال را در وجود شما گذاشته و باید در وقت خودش از آن بهره ببرید. اما مراقب باشید تا وقتى خواستگار جدى نیست و تا وقتى به دل شما و خانواده شما ننشسته است گوهر طنازى و دلبرى خود را در معرض حراج قرار ندهید. ممکن است طرف دچار سوء تفاهم شده و اشتباه برداشت نماید و یا برعکس، سوء استفاده نموده و ضربه بزند.
ما یک زیبایى داریم و یک جذابیت. زیبایى یعنى درشتى چشم ها، قد بلند، تناسب آن با وزن بدن، چهارشانه و گندمگون بودن و… که معمولاً ارثى است.
اما جذابیت یعنى خوش خلقى، تیپ مناسب داشتن، با وقار بودن، فهمیده بودن، اندیشه هاى قشنگ و منطقى و مثبت داشتن و…. که کاملاً اکتسابى است. فراموش نکنیم که ما جذب تفاوتهایمان مى شویم ولى با شباهتهایمان زندگى مى کنیم. بنابراین اولویت بندى در این زمینه، بیشتر به داشته هاى خودتان بر مى گردد. سعى کنید جذابیت هاى خود را بیشتر کنید.
منبع:تبیان