رژیم لاغری سه روزه برای کسانی طراحی شده است که در کوتاهترین زمان ممکن تصمیم دارند وزن کم کنند و نمی‌خواهند برای مدت طولانی در رژیم بمانند معمولا برای کسانی که به مهمانی دعوت می‌شوند و می‌خواهند در مدت کوتاه لباسی که اندازه‌اشان نمی شود را به راحتی به تن کنند. این رژیم بر اساس مصرف مواد غذایی است که در کوتاهترین زمان متابولیسم را بالا می‌برد که در نتیجه باعث می‌شود وزن و چربی بیشتری کم شود. این رژیم دقیقا ۳ روزه است و نباید دوباره بدون وقفه ۴ یا ۵ روزه تکرار شود. میزان و حجم غذایی که در رژیم آمده است اجباری است و باید خورده شود حتی اگر احساس گرسنگی نکنید وگرنه این رژیم تاثیری که باید بکند را نخواهد کرد.

شما باید با این رژیم دو و نیم کیلوگرم در سه روز کم کنید. با وجود نتیجه خوبی که از این رژیم می‌گیرید اما این رژیم تنها برای مدت کوتاه سه روز طراحی شده و به هیچ وجه نباید آن را در مدت طولانی انجام دهید.

این رژیم به علت آنکه کمترین میزان کربوهیدرا ت را دارد وزن کم شده به علت کم شدن آب اضافی بدن است. در واقع کربوهیدرات این توانایی را دارد که آب را در بدن نگه می‌دارد.میزان کم کربوهیدرات در این رژیم باعث می‌شود که آب بدن کمتر ذخیره شود و اگر بعد از این رژیم در خوردن آن دقت نکنید وزن در سریعترین زمان ممکن باز می‌گردد.

برنامه غذایی رژیم سه روزه به قرار زیر است:

military-diet-day-one-lunch

روز اول:

صبحانه: یک فنجان قهوه و یا چای تلخ، یک موز، یک عدد نان تست گندم با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی بدون شیرین کننده

ناهار: نصف تن ماهی بدون روغن، یک عدد نان تست گندم، یک فنجان چای و یا قهوه بدون قند.

شام:  دو سوم سینه مرغ کبابی و یا گوشت بدون چربی کبابی، یک فنجان نخود فرنگی پخته شده، یک فنجان هویج پخته شده، یک سیب و یک اسکوپ بستنی وانیلی کم چرب

روز دوم:

صبحانه: یک فنجان قهوه و یا چای بدون شکر، یک عدد تخم مرغ آب‌پز، یک عدد نان تست گندم، نصف موز.

ناهار: نصف ماهی تن و یا متناسب با وزن آن ماهی کبابی، ۸ عدد بیسکویت ترد بدون نمک و یا نان خشک یک کف دست.

شام: دو عدد سوسیس کبابی هات داگ، یک فنجان بروکلی بخارپز و یا کلم سالادی خام، نصف فنجان هویچ پخته شده، نصف موز، نصف فنجان بستنی وانیلی کم چرب.

روز سوم:

صبحانه: یک فنجان چای و یا قهوه بدون قند، ۵ عدد بیسکویت ترد نمکی، یک قوطی کبریت پنیر، یک سیب.

ناهار: یک فنجان قهوه بدون قند، یک تکه نان تست و یک تخم مرغ آب‌پز.

شام: یک تن ماهی کامل بدون روغن، یک فنجان هویج آب‌پز، یک فنجان گل کلم بخارپز، یک فنجان هندوانه، نصف فنجان بستنی کم چرب ساده.

پیشنهادات برای جایگزین کردن غذاها

می‌توانید به جای بستنی ماست کم چرب را جایگزین کنید.

به جای گل کلم بروکلی و یا از خانواده کلم‌ها ویا نخودفرنگی جایگزین کنید.

به جای یک تکه نان تست می‌توانید ۵ بیسکویت ترد و کم نمک جایگزین کنید.

این رژیم را در مدت کوتاه سه روزه بگیرید و حتما اگر به نتیجه رسیدید و خواستید تکرار کنید بین رژیم‌ها وقفه چهار و یا پنج روزه قرار دهید.

 

منبع : زنجفیل