آیا خرید آیفون 6s و 6s پلاس در حال حاضر تصمیم درستی است ؟

آغاز فروش آیفون‌های 6s و 6s پلاس در ایران

همان‌طور که می‌دانید، فروش گوشی‌های جدید شرکت اپل یعنی آیفون 6s و آیفون 6s پلاس، از دیروز در سراسر جهان آغاز شده است. تنها یک روز زمان لازم بود تا این گوشی‌های دوست داشتنی و پرطرفدار، وارد بازار ایران شوند. اما طبق رسم هر سال، روزهای اول ورود این دو گوشی به ایران، با قیمت‌های بسیار بالا و عجیبی از سوی فروشندگان موبایل مواجه می‌شویم.

طبق گزارش‌های ارسال شده از قسمت‌های مختلف ایران، آیفون 6s با قیمت‌های متفاوتی بین ۴ میلیون تومان (برای مدل ۱۶ گیگابایتی) تا نزدیک به ۹ میلیون تومان (برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی)، قابل تهیه در شهرهای مختلف ایران است.

در طرف دیگر آیفون 6s پلاس، همان‌طور که انتظار می‌رفت با قیمت‌های بالاتر و از ۵ میلیون تومان (برای مدل ۱۶ گیگابایتی) تا نزدیک به ۱۰ میلیون تومان (برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی) قابل تهیه است.

لازم به ذکر است که تمامی این مدل‌ها بدون هیچ‌گونه گارانتی به فروش می‌رسند.

قطعا، طی یک هفته‌ی آتی شاهد کاهش چند میلیون تومانی این دو گوشی در بازار ایران خواهیم بود.

حال اینکه آیا خرید آیفون 6s و 6s پلاس در حال حاضر تصمیم درستی است یا خیر، بسته به کاربر دارد. اگر جزو طرفداران دو آتیشه‌ی اپل هستید و هزینه‌ی به دست آوردن این دو گوشی برای شما هیچ اهمیتی ندارد، می‌توانید همین امروز به یکی از مراکز توزیع گوشی‌های موبایل رفته و آیفون جدید خود را با قیمتی معادل یک خودروی دست دوم تهیه کنید.

اما اگر نیازی ندارید که جزو اولین صاحبان این گوشی در ایران باشید، بهتر است تا حداقل یک هفته صبر کنید تا بازار سیاه این گوشی‌ها از بین رفته و قیمت‌اش کمی متعادل شود.

در نهایت اگر هیچ عجله‌ای برای خرید آیفون‌های جدید ندارید و می‌توانید یک ماهی صبر کنید، دست نگه دارید تا این دو گوشی به طور انبوه وارد بازار ایران شود و قیمت آن هم، به قیمت واقعی جهانی آن نزدیک شود.

منبع : http://mag.digikala.com

فرهنگ حشمتی