عزیزان برای بافت این ژاکت زنانه زیبا به ۴ کلاف کاموا کد ۴۷۶۵ احتیاج دارید همچنین با میل شماره ۶ بافته شده.

 

12

 

نوع بافت: رکن، ساده ‏بافی

 

‏پشت : با نخ کد ۴۷۶۵ موتیف ۸۲ ‏دانه سر انداخته، ۴ رج رکن می بافیم. پس از آن چنین مرتب می کنیم: ۱ زیر، ۱ دانه اضافه، ۸ ‏زیر، ۳ ‏تا یکی، ۸ ‏زیر، ۱ اضافه، ۱ زیر ۱ اضافه، (اضافه ها به صورت ژته نباشد.) تا پایان رج به همین ترتیب می بافیم. رج های برگشت را رو می بافیم. قد بافت به ۵۵ ‏سانتیمتر که رسید، برای یقه از وسط دانه ، بعد، از هر دو طرف یقه ۵+۴ دانه دیگر هم کور می کنیم. دانه های سر شانه را در ۳ ‏مرحله کور می کنیم.

woolen-2

جلو: ۴۳ دانه سر انداخته، ۴ رج رکن بافته و مانند پشت شروع به بافت می کنیم. قد بافت به ۵۰ ‏سانتی متر که رسید، برای یقه ۴+۴+۵ ‏دانه کور کرده و قد بافت به ۵۵ سانتیمتر که رسید، دانه ها را بصورت مرحله ای کور می کنیم. قد کل بافت ۶۰ سانتیمتر شود.

woolen-1

آستین: ۵۰ ‏دانه سر انداخته، با ساده بافی ۳۶ ‏سانتی متر بافته و کور می کنیم. از یک طرف بافت برای سجاف لبه آستین دانه درآورده ۵ رج رکن می بافیم.

woolen-3

سجاف های جلو و یقه: ۶۲ دانه درآورده ۵ رج رکن می بافیم. درسجاف سمت راست ۴ عدد جا دکمه می گذاریم. سر شانه ها را دوخته از دور یقه حدودا ۹۴ ‏دانه درآورده ، ۵ رج رکن بافته و کورمی کنیم. در سمت راست ۱ عدد جا دکمه می گذاریم.

منبع : woolen.ir