آموزش بافت پالتو
پالتو با یقۀ آرشالکاموای 100گرمی پشمی 12عدد، میل شمارۀ 5

سایز  38

پیش

40 دانه سر می‌اندازیم. 66 سانتی‌متر تا یقۀ پالتو می‌بافیم. برای شروع یقه دو دانۀ سمت یقه را به 4دانه تبدیل می‌کنیم. (یک دانه بافته، یک دانه اضافه می‌کنیم مجدد یک دانه بافته و یک دانه اضافه می‌کنیم). نقشه فقط برای یقۀ پالتو است و متن پالتو را ساده (یک رج از زیر و یک رج از رو) می‌بافیم. بعد از تبدیل 2دانه به 4دانه، از متن بافتنی هم یک رج در میان تا سه مرحله به دانه‌های یقه اضافه می‌کنیم. یقه را بعد از 4 دانه ـ که برای برگشت یقه روی پالتو شکل داده‌ایم ـ تا 10دانه یک رج در میان اضافه می‌کنیم (از سمت برگردان یقه روی پالتو).

از سمت متن بافتنی هم هر 6 رج، یک دانه به دانه‌های یقه اضافه می‌شود. بعد از بافت 82 سانتی‌متر (یعنی 66سانتی‌متر تا یقه و 16سانتی‌متر بعد از یقه) حلقه آستین را طبق الگو می‌بافیم. بعد از حلقه آستین،22سانتی‌متر بافته سرشانه را در سه مرحله(5- 5- 6) کور می‌کنیم. و در آخر برای یقه  27 دانه خواهیم داشت که بعد از کور کردن سرشانه 27دانۀ یقه را به اندازۀ 2/1 پشت یقه بافته و سپس یقه را هم در سه مرحله (9- 9- 9 )کور می‌کنیم. نیمۀ دوم پیش را هم مثل نیمۀ اول می‌بافیم.

آموزش بافت پالتو
پشت70دانه سرمی‌اندازیم. 82 سانتی‌متر می‌بافیم. سپس حلقه آستین را طبق الگو بافته و بعد از آن تا 22سانتی‌متر ادامه داده و گودی یقۀ پشت را همزمان با کور کردن سرشانه‌ها طبق الگو می‌بافیم.

آموزش بافت پالتو
آستین40دانه سرمی اندازیم. 18سانتی‌متر بافته و هر 6 رج، در طرفین آستین یک دانه اضافه (هر طرف آستین 5 دانه) می‌کنیم.  16سانتی‌متر (34=16+18)بافته و حلقۀ آستین را طبق الگو می‌بافیم. بعد از حلقه‌آستین هر 5 رج از طرفین آستین کم کرده تا 22 دانه باقی بماند. 22 دانه را از هر طرف 2 دانه در 2مرحله کور کرده، و 14 دانۀ باقیمانده را سه رج بافته و کور می‌کنیم.

بعد از اتمام پیش‌ها، پشت و آستین‌ها را به هم بدوزید. برای دوربافی پالتو، از کاموای فانتزی و بافت معکوس با قلاب استفاده شده است. می‌توانید از هر کاموایی و با هر رنگی که مایلید برای پالتو و دوربافی آن استفاده کنید و هیچ الزامی نیست که حتماٌ از کامواهای ذکر شده پالتو را ببافید. ضمناً اندازه‌ها برای سایز 38می‌باشد. پس اندازه‌ها براساس سایز شما تغییر خواهد کرد. همین‌طور بلندی پالتو هم به دلخواه شما کوتاه یا بلندتر هم می‌شود.

آموزش بافت پالتو
artakava.com