نحوه بافت کت فانتزی,آموزش مرحله ای بافت کت فانتزی

وسایل مورد نیاز :
3 کلاف 100 گرمی- قلاب شماره 5/3

طریقه بافت :
شروع کت با یک گل رز

طریقه بافت کامل کت :
جهت بافتن گل رز کاموا را دولا ببافید. 8 دانه زنجیره بافته شود. دو سر زنجیره را با پایه کوتاه به همدیگر وصل کنید. 4 زنجیره بافته و داخل حلقه 4 پایه بلند و 4 زنجیره بافته و با پایه کوتاه داخل حلقه وصل کنید. این کار را 3 بار دیگر تکرار کنید که باید داخل حلقه 4 گلبرگ داشته باشید.

کار را برگردانید، 4 زنجیره بافته و در پشت گلبرگ اول در انتها با پایه کوتاه وصل کنید. این کار را 3 بار دیگر تکرار کنید. کار را برگردانید. 5 زنجیره بافته و داخل حلقه پشت گلبرگ اول 8 پایه بلند دوبل ببافید. 5 زنجیره و روی پایه کوتاه رج قبل با پایه کوتاه وصل کنید.

این کار را 3 بار دیگر تکرار کنید. کار را برگردانید. 6 زنجیره بافته و داخل حلقه پشت گلبرگ را با 8 پایه بلند سوبل به فاصله 2 زنجیره از هم ببافید. یعنی 4 پایه بلند سوبل بافته، 2 زنجیره و 4 پایه بلند سوبل دیگر در همان حلقه ببافید و با پایه کوتاه روی پایه کوتاه رج قبل وصل کنید. این کار را تا آخر ادامه دهید.

در رج بعدی 8 دانه زنجیره بافته شود. در وسط گلبرگهای 8 دانه‌ای با پایه کوتاه وصل کنید. 8 دانه زنجیره بافته و در وسط گلبرگ 8 دانه‌ای دوباره 8 پایه بلند به فاصله دو زنجیره از هم ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید. در رج بعدی 8 دانه زنجیره بافته و در وسط حلقه اول با پایه کوتاه وصل کنید. 8 دانه زنجیره بافته در وسط حلقه دوم وصل کنید. 8 دانه زنجیره بافته و در وسط 8 پایه بلند دوباره 8 پایه بلند سوبل ببافید.

این رج را تا آخر ادامه دهید. بافت به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و هر بار یک حلقه به حلقه‌های بین 8 پایه بلندها اضافه خواهد شد و بافت به صورت مربع بافته می‌شود. بافت را به پهنای عرض شانه ببافید وقتی بافت به پهنای دل به خواهتان رسید بافت را دولا کرده و روی هم قرار دهید. 2 زنجیره های وسط 8 پایه بلندها را توسط یک پایه کوتاه به همدیگر وصل کنید. 8 دانه زنجیره بافت و بافت یک لا ادامه دهید و در تمام حلقه دوباره زنجیره ببافید تا برسید به 8 پایه بلندهای بعدی و دوباره در وسط دو زنجیره یک پایه کوتاه بافته و بافت را بهم وصل کنید.

در ادامه بافت توسط پایه بلند ساده دور تا دور تا 5 سانتیمتر ببافید و بعد از آن  دل به خواه روی پایه بلندها حاشیه بافی کنید و با مروارید کت خود را تزیین کنید.

منبع : کوک