instruments

فتوشاپ از جمله نرم‌افزارهايي است كه با شهرت بسيار خود موجب شده، كاربراني كه هيچ تخصصي در استفاده از آن ندارند هم با نام آن آشنايي داشته باشند.

گاهي اين آشنايي با نام و البته كمي اعتماد به نفس موجب مي‌شود كاربران مبتدي هم دست‌به‌كار شوند و به ويرايش عكس‌هاي مورد علاقه خود با اين نرم‌افزار بپردازند.

همان‌طور كه مي‌دانيد استفاده حرفه‌اي از اين نرم‌افزار نيازمند تخصص و مهارت‌هاي بسياري است كه برخي از آنها فقط با تجربه زيادي به‌دست مي‌آيد و گاهي اوقات نيز خلاقيت كاربران است كه قدرت فتوشاپ را به‌نمايش درمي‌آورد.

يكي از عمده كارهايي كه كاربران را به استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ علاقه‌مند مي‌كند، حذف يك موضوع اضافه از روي تصاوير يا پركردن يك بخش خالي از تصوير و هماهنگ‌كردن آن با بخش‌هاي ديگر است. انجام اين كار براي برخي كاربران حرفه‌اي نيز وقتگير و نيازمند مهارت‌هاي زيادي در استفاده از فتوشاپ است، اما نسخه جديد نرم‌افزار فتوشاپ براي راحتي كاربران قابليتي را در خود جاي داده كه به كمك آن حتي كاربران مبتدي هم مي‌توانند طي چند دقيقه بخش‌هاي اضافه تصوير را حذف يا قسمت‌هاي خالي را با تصوير موجود پر كنند. براي استفاده از اين قابليت ‌بايد به

چند روش عمل كنيد:

1ـ ابتدا نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا و تصوير موردنظر خود را در آن فراخواني كنيد.

2ـ در ستون سمت راست، به بخش لايه‌ها (Layers) برويد و پس از انتخاب لايه background، روي آن دوبار كليك كرده و در پنجره به‌نمايش درآمده گزينه OK را برگزينيد تا قفل لايه برداشته شود و بتوانيد آن را ويرايش كنيد.

3ـ با استفاده از ابزار Lasso كه به‌صورت خطوط خط‌چين در بخش ابزارها مشاهده مي‌شود، محدوده تصوير موردنظر خود را براي حذف يا پر‌كردن انتخاب كنيد. (هرچه محدوده انتخابي شما كوچك‌تر باشد نتيجه بهتري به‌دست خواهيد آورد)

4ـ پس از انتخاب محدوده موردنظر، روي آن كليك راست كرده و از منوي به‌نمايش درآمده گزينه Fill را انتخاب كنيد.

5ـ دقت كنيد در پنجره به‌نمايش درآمده در بخش contents، از منوي افتادني گزينه Content-Aware انتخاب شده باشد و پس از آن روي گزينه OK كليك كنيد.

6ـ مشاهده مي‌كنيد كه محدوده تصوير انتخاب شده به‌صورت هوشمندانه باتوجه به اطراف تصوير پر شده و در صورتي كه قصد شما از انجام اين كار حذف يك موضوع ناخواسته از روي تصوير بوده نيز موضوع مورد نظر از روي تصوير حذف و زمينه تصوير باتوجه به اطراف آن بازسازي شده است.

7ـ چنانچه نتيجه كار موردپسند شما نيست و دوست داريد نتيجه بهتري را به‌دست‌آوريد پيشنهاد مي‌كنيم چندبار ديگر اين عمليات را تكرار و سعی كنيد محدوده انتخاب خود را در هر مرحله از كار، به سمت بخش‌هايي كه دچار اشكال است، منتقل كنيد.
 

jamejamonline.ir