کیک سیب داغ

دسرهای فصل زمستان,پخت کیک سیب داغ

کیک سیب یکی از دسرهای گرم برای فصل زمستان است

دو پیمانه سیب خردشده را با یک پیمانه شکر مخلوط کنید و کنار بگذارید. 100 گرم کره را آب کنید. یک پیمانه شکر، سه‌چهارم پیمانه آرد، دو قاشق چای‌خوری بکینگ پودر، یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک را با هم مخلوط کنید. سه‌چهارم پیمانه شیر و یک عدد تخم‌مرغ را با هم بزنید و بعد مواد ‌تر و خشک را مخلوط کنید و در ظرف مورد نظر بریزید، سپس سیب‌ها و کره را روی خمیر بریزید و آن را در دمای 160 درجه سانتی‌گراد برای 50 تا 60 دقیقه بپزید.

گلابی داغ کاراملی

درست کردن دسرهای گرم,گلابی داغ کاراملی

گلابی های داغ کاراملی را همراه خامه یا بستنی سرو کنید

چهار عدد گلابی را نصف کنید و هسته‌هایش را در بیاورید، سپس آنها را در سینی چرب‌شده فر بچینید. در یک قابلمه کوچک دو سوم پیمانه آب و یک‌چهارم پیمانه عسل را مخلوط کنید و برای سه دقیقه بجوشانید، سپس آن را روی گلابی‌ها بریزید. در مرحله بعد روی آنها دارچین، پودر میخک، پودر هل و شکر بپاشید و اجازه دهید در دمای 200 درجه سانتی‌گراد برای 45 تا 55 دقیقه بپزند. گلابی‌های داغ را همراه خامه یا بستنی سرو کنید.

کرم بروله

طرز تهیه کرم بروله,طرز تهیه انواع دسر

روی کرم بروله را با شکر قهوه‌ای بپوشانید و شعله بالایی فر را روشن کنید تا روی دسر قهوه‌ای شود

فر را روی دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک فنجان خامه را در مایکروفر با حرارت متوسط گرم کرده و بعد یک و نیم قاشق چای‌خوری اسانس وانیل به آن اضافه کنید. پنج زرده تخم‌مرغ و یک‌سوم فنجان شکر را با همزن برقی مخلوط کرده، سپس خامه گرم را به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در ظرف‌های مورد نظر بریزید و به روش بن‌ماری برای نیم ساعت در فر بپزید، سپس روی آنها را با شکر قهوه‌ای بپوشانید و این بار سه دقیقه شعله بالایی فر را روشن کنید تا روی دسر قهوه‌ای شود.

 

منبع : laplas.co