[box type=”shadow” ]ابروها قاب چشمان ما هستند؛ چشمانی که به واقع دریچه ای به دنیای درون و روح ما هستند. متاسفانه بسیارند خانم هایی که به مرور زمان ابروهای خودرا از دست می دهند و ابروهایشان خالی و خالی تر میشود. مهم ترین دلایل ریزش ابروها برداشتن بیش از اندازه ابرو و مالیدن و خاراندن منطقه رویش موهای ابرو است. همه این موارد می توانند به پیاز مو صدمه بزنند. البته در اغلب موارد موهای ابرو دوباره می رویند و درمیآیند اما این موها دیگر مثل قبل نمی شوند، نازک تر و روشن تر هستند و درنتیجه ظاهری نامرتب و کم پشت به ابروها میدهند. [/box]

عوامل دیگری نیز می توانند باعث ریزش موها و کم پشت شدن ابروها شوند که می توان  به به فکر کردن و تمرکز ذهنی بیش از اندازه، ضعف در سلامتی بدن، فشار عصبی و اضطراب بیش از حد، بعضی مشکلات پوستی و بیماری های مختلف اشاره کرد. بیماری هایی که باعث ریزش ابرو می شوند عبارتند از پرکاری تیروئید و غیرعادی شدن ترشح غدد درون ریز بدن. این مشکلات باعث می شود که دم ابروها یا بهتر بگوییم یک سوم انتهایی ابروها کم پشت شود و موهای آن بریزد. آنتی بادی های درون بدن نیز می توانند یکی دیگر از عوامل مشکل آفرین برای ابروها باشند. گاهی اوقات مشکلات پوستی که باعث خارش می شوند بر رویش و رشد ابروها تاثیرمنفی می گذراند. در نهایت بالا رفتن سن عامل مهمی برای این مشکل است. بسیارند کسانی که با بالا رفتن سن، زیبایی و پرپشتی ابروهای خود را ازدست می دهند.7174171

اگر تا به حال ابروهای خوبی داشتید ولی ناگهان ابروهایتان می ریزد احتمالا علامت یک مشکل جسمانی است. بنابراین در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا بیماریی و مشکل  خود را دریابید.
چگونه ابروها را دوباره پر کنیم؟
اگر ابروهای تان در نمی آید و داخل آن خالی شده است، احتمالا باید به دنبال یک راه برای پر کردن آن باشید. همان طور که ابروهای کم پشت و خالی چهره را مسن تر و نامرتب تر نشان می دهد، داشتن ابروهای پر و یکدست نیز شما را جوان و شاداب نشان خواهد داد، بنابراین حتما به این مشکل اهمیت دهید.
مرسوم ترین و راحت ترین راه برای مقابله با این مشکل این است که ابروها را با آرایش پرپشت جلوه دهیم. این کار با یک مداد ابروی خوب که نوک تیزی داشته باشد امکان پذیر است. طبیعی ترین حالت کشیدن ابرو آن است که خطوط ریز و نازکی درست مثل موهای ابرو درون ابرو بکشیم و مهم است که حالت ابرو را درنظر داشته باشیم.
اگر به هنگام مداد کشیدن ابرو، فرم طبیعی ابروی مان را حفظ کنیم، ابروها طبیعیتر به نظر می رسد. اگر می خواهید حالت ابروهای تان را هم عوض کنید ابتدا ابروها را به شکل دلخواه بردارید سپس آن را با مداد پر کنید. نکته مهم دیگر، انتخاب رنگ سایه چشم برای داخل ابروها است. رنگ سایه چشم باید به رنگ ابرو بیاید هر چند که می توان آن راتیره تر یا روشن تر از رنگ طبیعی ابروها  انتخاب کنید. برای استفاده از سایه چشم آن را با برس مخصوص به داخل قسمت های خالی ابروها بمالید. برای این که سایه به طورثابت روی ابرو بماند کافی است یک لایه نازک ژل ابرو یا مژه روی آن بزنید. این کار باعث می شود که آرایش ابرو بیر نگ نشود. مداد چشم ارزان ترین راه برای پرکردن ابروهاست و انواع و اقسام مارک ها و رنگ ها آن در فروشگاه ها وجود دارد. راه دیگر پرکردن ابروها استفاده از پودر ابرو است. این پودرها معمولا همراه با یک برس زاویه دار و نوک تیز عرضه می شود که می‌تواند شکل طبیعی موهای ابرو را ایجاد کند. بعضی از انها الگوی شابلون ابرو نیز دارند تا شکل بی نقض ابرو ها را خلق کنند اما باید توجه داشته باشید که حتما پس از آن از ژل بی رنگ ابرو یا مژه استفاده کنید.

یکی از جدیدترین محصولات آرایشی مخصوص ابرو، پایه ژلی دارد؛ این محصول خیلی شبیه به پودر ابرو است ولی یک محلول تثبیت کننده درون آن وجود دارد. به هنگام استفاده از این محصول فقط کافی است آن را روی ابروها بمالید سپس آن را به شکل دلخواه فرم دهید و کمی صبر کنید تا ژل خشک شود.
گاهی اوقات می توان ابروها را دوباره رشد داد. برای این هدف نیز محصولات مختلفی در داروخانه ها موجود است که کمک می کنند ظرف مدت چند روز یا چند ماه موهای ابرو بار دیگر رشد کنند و دربیایند.
این محصولات را (اگر واقعا مفید باشند) تنها خانم‌هایی می‌توانند استفاده کنند که موهای ابروی‌شان نازک و ضعیف شده است. مواد اصلی تشکیل دهنده این محصولات روغن های اساسی، پانتنول، آب رسان ها، بیوتین و … هستند اما متاسفانه اغلب این محصولات گران هستند. بعضی خانم یا  بهتر بگوییم بسیاری خانم ها برای رهایی از ابروهای کم پشت و خالی به تاتو روی می آورند.1474171717171
البته این راه هم یکی از راه های رفع این مشکل است ولی اشکالاتی نیز دارد که مهم ترین آن احتمال انجام یک تاتوی بد است که ممکن است لنگه به لنگه شود. اشکال دیگر این که نمی‌توان رنگ ابرو را عوض رکد.

بعد از مدتی رنگ تاتو تغییر می کند و غیر عادی می شود ولی برای رهاشدن از این رنگ مجبور به انجام روشی سخت تر و پرهزینه تر می شوید. آخرین روش، کاشت موی ابرو است که متاسفانه هم خیلی گران تمام می شود و هم، چندان طبیعی به نظر نمی رسد.
پیشگیری بهتر ازدرمان
اگر هنوز این مشکل  را ندارید می توانید ازآن پیشگیری کنید. ابروها را با فواصل زمانی  بیشتر و کلفت تر بردارید. همچنین تا حد امکان ابروها را نمالید یا نخارانید. با انجام ورزش روزانه استرس را از خود دور کنید. میوه ها و سبزی ها، پروتئین ها و نان سبوس دار را دربرنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنید اگر لازم است بانظرپزشک از مکمل های ویتامین استفاده کنید.

http://www.zibakade.com