مواد لازم:

برگ اسفناج تازه/50 گرم

آرد/50 گرم

زرده ی تخم مرغ/1 عدد

نمک و فلفل/ در صورت تمایل

شیر/ 300 میلی لیتر

کره یا مارگارین/ 1 قاشق غذاخوری(15 میلی گرم)

آرد/ 1 قاشق غذاخوری

پنیر گودا یا چدار رنده شده/ 24 گرم(یک چهارم فنجان)

ژامبون مرغ یا گوشت خرد شده/ 40 گرم

قارچ دگمه ای/ 40 گرم

روغن/ به میزان لازم

طرز تهیه :
برگ های اسفناج را در تابه ای ریخته ، آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس در تابه را گذاشته و بگذارید تا به آرامی به مدت 2 تا 3 دقیقه یا کمی بیشتر بپزد. گاهی آن ها را هم بزنید تا کاملاً نرم شوند. سپس آب اضافی اسفناج را بگیرید و بگذارید تا خنک شود.
50 گرم آرد ، زرده ی تخم مرغ و در صورت تمایل ، کمی نمک و فلفل را در کاسه بریزید، سپس نصف شیر را به مواد اضافه کنید و آن ها را با همزن دستی بزنید تا خمیر صاف و یک دستی تهیه شود. اسفناج پخته را بر روی تختة خرد کن ، ریز خرد کرده و آن را با خمیر کاملا مخلوط کنید و کنار بگذارید.

کره یا مارگارین را در شیر داغ کن ، ذوب کرده و یک قاشق غذاخوری آرد را به آن افزوده و هم بزنید. سپس باقیمانده ی شیر را به تدریج به مواد افزوده و صبر کنید مخلوط جوش بیاید. در این مدت ، آن را مرتب هم بزنید تا صاف و یک دست شود. سپس پنیر ، ژامبون و قارچ را به مواد افزوده و آن ها را نیز هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس حرارت را کم کنید، در ظرف بگذارید تا مواد به آرامی بجوشند. مقدار بسیار کمی روغن را در تابه ی کوچکی داغ کرده، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط خمیر اسفناج را در آن بریزید و تابه را حرکت دهید تا خمیر تمام کف آن را بپوشاند. پنکیک را به مدت چند دقیقه بپزید تا طلایی رنگ شود، سپس برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی رنگ شود. بعد آن را در بشقابی قرار دهید و گرم نگهدارید. این مرحله را آن قدر تکرار کنید تا همه ی خمیر مصرف شود. پنکیک ها را مانند شکل ، به صورت چهار لا تا بزنید و با قاشق، مقداری از مخلوط سس ژامبون در داخل هر یک از آن ها بریزید ، سپس آن ها را در ظروف مورد نظر قرار داده و به همراه پره های گوجه فرنگی و سیب زمینی های کوچک آب پز شده سرو کنید.

نکته :
قارچ دگمه ای ، نوعی قارچ کوچک است که به صورت نازک ورقه ورقه شده باشد.
2 ـ در صورتی که اولین بار است اسفناج را به کودک خود می دهید اطمینان حاصل کنید که مواد اولیه موجود در سس این غذا دقیقاً همان چیزهایی باشد که کودک شما دوست دارد. در غیر این صورت می توانید مواد اولیه را بر اساس ذائقه ی او تغییر دهید.
3 ـ مارگارین همان کره ی گیاهی است.