آن چه باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!

آن چه باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!
آن چه باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!

یکی از مهمترین روش های مسافرت در هر کشوری حمل و نقل از روش های هوایی می باشد که در کشور ما نیز این زمینه بسیار مهم تلقی شده و مردم بسیاری در سراسر کشور از این روش برای جا به جایی استفاده می کنند.
سفر با هواپیما یکی از پرطرفدارترین روش های مسافرت می باشد. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که معمولا با هواپیما پرواز می کنید و یا حتی اگر برای بار اول است که می خواهید پرواز کنید، خواندن نکات زیر را به شما توصیه می کنیم. با «نکات قبل از خرید بلیط هواپیما» همراه باشید.
به علت آسان بودن سفر با هواپیما بیشتر افرادی که قصد سفر به امکانی که خیلی دور از شهر مبدا است را دارند از هواپیما استفاده می کنند و زمان خود را در سفر به حداقل ممکن می رسانند به این دلیل که اگه قصد مسافرت با وسایل نقلیه زمینی را داشته باشند ممکن زمان زیادی را در سفر باشند.
اما سفر با هواپیما نیز طبیعتا مستلزم دانستن نکاتی است که شما باید از انها اطلاع داشته باشید در غیر اینصورت ممکن است برای سفر اول خود کمی گیج شوید و با مشکل مواجه گردید.
به گزارش ویرلن؛ در زمان هایی از سال مانند تعطیلات با صف های عظیمی برای مسافرت مواجه خواهید شد. زمانی که حجم کار بسیار بالا می رود، هم صبوری کارکنان فوق العاده کمتر می شود و هم مسافرانی که در صف هستند. این صف طولانی می تواند تمام برنامه های از پیش تعیین شده ی شما را از کاملا کنسل کند.

آن چه باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!

انتخاب صندلی

برای انتخاب صندلی می توانید مواردی چون جای مناسب برای پاها در جلوی صندلی و مجاورت در کنار پنجره برای دیدن مناظر هوایی و البته جای مناسب برای خوابیدن را در نظر بگیرید. از رزرو صندلی هایی که هم جوار دستشویی یا توالت قرار دارند خودداری کنید زیرا رفت و آمد مسافران برای شما مزاحمت ایجاد خواهد رد. می توانید ردیف خروجی هواپیما را برای جای بیشتر در نظر داشته باشید. خلاصه اینکه به اندازه رزرو آنلاین هتل به آن اهمیت بدهید!

هواپیماهای جدید ایران ایر

اگر هواپیماهای قدیمی ترس دارید، خبر خوب برای شما این است که ایران ایر هواپیماهای جدیدی را سفارش داده و برخی از آن ها را نیز تحویل گرفته است. اخیرا بعد از توافقات انجام شده قراردادهایی برای خرید هواپیما با چند کشور مطرح در این حوزه بسته شده است که در حال حاضر چند فروند از این هواپیماها در اختیار کشورمان (هواپیمایی هما) قرار گرفته است؛ این چند هواپیما پس از انجام آزمایشات اولیه به ایران ایر تحویل داده شدند تا در نتیجه بهترین خدمات در اختیار مسافران و شهروندان ایرانی قرار گیرد.
توافقات اخیر صورت گرفته بر این اساس است  که 100 فروند ایرباس فرانسوی و 80 فروند از هواپیماهای مدرن بوئینگ آمریکایی و 20 فروند هواپیما از شرکت ایتالیایی ATR باید دریافت شود. این اتفاق به منزله خون تازه ای بر شریان این صنعت و ایجاد تحولی بزرگ پس از سال ها در این عرصه است. همانطور که گفته شد اخیرا هم تعدادی از این هواپیماها دریافت شده اند که شامل یک فروند ایرباس A321 و دو فروند ایرباس A330 است که از چندی پیش وارد ناوگان هوایی کشور شده اند.
آن چه باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید!
تفاوت پرواز سیستمی و چارتری
در کنار آشنا کردن شما با انواع بلیط ها خوب است که در مورد پرواز ها نیز اطلاعات اندکی نیز داشته باشید. فرق  پرواز چارتر با پرواز سیستمی تنها در روش فروش بلیط هواپیما و متصدی آن می باشد. هیچ تضادی در نوع هواپیما، خدمات، پرسنل پروازی و دیگر موارد مابین پروازهای برنامه ای و چارتر شکل نخواهد گرفت و شما با خریداری کردن بلیط هواپیما و بلیط چارتر از همان خدماتی بهرمند می شوید که در پروازهای برنامه ای از آن بهره گرفته اید.
رپورتاژ/