مواد لازم
فيله مرغ:                                    سه عدد

ژامبون:                                      چهار ورق

همبرگر:                                      يك عدد

خيارشور:                                    يك عدد

سس كچاپ، سفيد و هزار جزيره:         دو قاشق غذاخوري

پياز كوچك:                                يك عدد

كاهو:                                       دو ورق

پنير چدار:                                 دو ورق

گوجه‌فرنگي:                               يك عدد

نان برگر:                                  دو عـدد

روغن، نمك و پودر سير:                به ميزان لازم

 طرز تهيه

فيله‌هاي مرغ را با نمك و پودر سير مزه‌دار نموده، در روغن سرخ كرده و كنار مي‌گذاريم، سپس ژامبون‌ها را به مدت كوتاه تفت داده و كنار مي‌گذاريم. همبرگر را سرخ كرده و آن را هم كنار مي‌گذاريم. خيارشور، پياز و گوجه‌فرنگي را به صورت حلقه‌اي درمي‌آوريم و هر كدام از نان‌هاي برگر را به دو قسمت تقسيم مي‌كنيم. هر لايه از نان‌ها را به يك سس مختلف آغشته مي‌كنيم. ما براي تهيه اين ساندويچ سه قسمت از نان را احتياج داريم. روي ناني كه با سس كچاپ پوشانده شده، همبرگر را مي‌گذاريم، سپس خيارشورها و كاهوها را روي آن قرار مي‌دهيم و يك عدد پنير ورقه شده مي‌گذاريم. بعد لايه دوم نان كه به سس هزارجزيره آغشته شده، را قرار داده و فيله‌ها روي آن مي‌چينيم، سپس گوجه‌فرنگي و پيازهاي حلقه شده را روي آن قرار مي‌دهيم. بعد ژامبون‌ها را چيده و در انتها پنير را روي آن مي‌گذاریم و لايه سوم نان را كه به سس سفيد آغشته شده، روي مواد قرار مي‌دهيم و به مدت چهار دقيقه، ساندويچ را در فر با حرارت 120 درجه سانتي‌گراد قرار مي‌دهيم.

 نکته

مي‌توانيم برگر را به صورت دلخواه چيدمان كرده يا حتي بعضي از مواد را هم كم كنيم.

براي تهيه همبرگر خانگي، كافي است 100 گرم گوشت چرخ‌كرده را با يك پياز كوچك رنده شده، يك قاشق چايخوري نمك و دو قاشق غذاخوري پودر سوخاري مخلوط نموده، ورز داده و در روغن سرخ كنيم.

 

کاربر عزیز اگر آموزش ، مطلب ، داستان ، نوشته طنز ، خبر و… دارید که تمایل دارید در سایت منتشر شود از طریق بخش ارسال مطلب میتوانید با ما همکاری کنید