خواص و فواید استفاده از سرکه سیب

 

درباره خواص سرکه سیب همه‌جا می‌خوانید در اینجا می‌خواهم به کارهایی اشاره کنم که با سرکه سیب می‌توانید انجام دهید  و معجزاتی که سرکه سیب در زندگی می تواند داشته باشد. با یک ماده غذایی ساده کیفیت زندگی را بالا ببرید.

اندرمعجزات سرکه سیب در زندگی

یک نرم‌کننده و براق‌کننده طبیعی مو

در یک بطری خالی شامپو یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک فنجان آب بریزید. بعد از شامپو زدن از این ترکیب در دستتان بریزید و موهاتان را ماساژ دهید. دو تا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و نتیجه را به چشمان خود ببینید.

سفیدکننده  طبیعی دندان

کمی سرکه سیب روی انگشتتان یا مسواک نرم بریزید و سطح دندانها را سرکه‌ای کنید. برای یک دقیقه این کار را ادامه بدهید و بعد دهان را بشویید.سرکه سیب لکه های روی دندان را به مرور از بین می‌برد.

بهترین شربت برای رفلاکس معده

یکی از دلایل اسید معده و سوزش سر دل عدم هماهنگی پی‌اچ و کمبود انزیم و پروبیوتیک است. سرکه سیب حاوی تمام این مواد است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب بریزید و ۵ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. درمان رفلاکس و ترشی معده است.

افزایش‌دهنده متابولیسم

مصرف سرکه سیب باعث کاهش وزن می‌شود. دلایل مختلفی برای چربی‌سوزی سرکه سیب ذکر شده‌است که مهمترین آن این است که سرکه سیب تمایل به قند و شکر را کم می‌کند. محققان ثابت کرده‌اند که سرکه سیب تا ۱۰درصد میزان چربی بدن را کم می‌کند. همچنین سرکه سیب خاصیت سم‌زدایی دارد.

درمان آفتاب‌سوختگی

یکی از دلایل محبوبیت سرکه‌سیب خاصیت درمان آفتاب‌سوختگی است. یک فنجان سرکه سیب را در یک لگن متوسط حمام آب ولرم بریزید و  یک‌چهارم فنجان روغن نارگیل و یک‌چهارم فنجان روغن اسطخودوس به آن اضافه کنید روی قسمتهای آفتاب‌سوخته بدنتان بریزد بگذارید کمی بماند.

کنترل‌کننده قندخون و دیابت

اسید موجود در سرکه سیب قندخون را پائین می‌آورد و دیابت را تنظبم می‌کند. در سالاد از سرکه سیب استفاده کنید و یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب بریزید و قبل از وعده غذایی بنوشید.

ضدآلرژی فصلی

یکی دیگر از معجزات سرکه سیب درمان آلرژی است. سرکه سیب مخاط را در بدن حل می‌کند و باعث خشک شدن مخاط لنفاوی می‌شود. دوقاشق غذاخوری را در یک لیوان بزرگ آب بریزید روزی ۳ لیوان بنوشید. پیش از شروع آلرژی‌های فصلی پیشگیری کنید.

ضدقارچ ناخن و پوست

خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی آن بهترین درمان خانگی برای قارچ ناخن پا و دست و حتی پوست است. به راحتی دو بار در روز قسمت مورد نظر را با سرکه سیب بمالید. ترکیب روغن نارگیل و  روغن گل پونه کوهی هم برای از بین بردن قارچ موضعی عالیست.

درمان اگزما و آکنه

قسمتهایی از پوست را که اگزما و آکنه دارند با پنبه آغشته به سرکه پاک کنید و بعد از روغن نارگیل برای بهتر شدن آن استفاده کنید.

ضدبوی بد بدن

در تابستان‌ها بوی بد عرق را هیچ اسپری و عطری از بین نمی‌برد.کافیست انگشتان خود را به سرکه آغشته کنید و به زیر بغل بمالید. این کار باعث می‌شود که باکتریهای عرق از بین بروند و همیشه بدن بو نگیرد.

درمان گلودرد و سرماخوردگی

شاید کسی باور نکند که سرکه سیب خیلی زود گلودرد و سرماخوردگی را درمان می‌کند. تنها کافیست دو قاشق غذاخوری سرکه‌سیب را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و روزی ۳ بار بنوشید و قرقره کنید. خیلی زود گلودرد و سرماخوردگی را درمان می‌کند.

درمان زیگیل

پنبه را به سرکه آغشته کنید و روی زیگیل بگذارید و با چسب‌زخم و باند دورش را بپیچید. این کار را شبها انجام دهید و صبح باز کنید. این کار را تا یک هفته ادامه دهید. بعد از یک هفته خودتان نتیجه را می‌بینید.

اینها ساده ترین کارهایی است که می‌توانید با سرکه سیب کنید، سعی کنید خودتان سرکه سیب درست کنید تا از میزان ارگانیک بودن آن مطمئن شوید. اگر نمی‌توانید خودتان سرکه درست کنید موقع خرید دقت کنید که به دنبال سرکه شفاف نباشید هر چه سرکه مات‌تر و لای داشته باشد نشان‌ دهنده ان است که آنزیم های آن گرفته نشده و مفیدتر است و پروبیوتیک آن بیشتر است.

 

منبع : زنجفیل