بهترین راه برای تمیز کردن دندان‌هایتان در خانه، مسواک زدن دقیق‌تر است

خیلی سریع خمیر دندانتان را بردارید و برچسب روی آن را بخوانید. اگر شما مانند اکثر مصرف کنندگان امروزی باشید، به احتمال زیاد، «سفید کنندگی» در بین ویژگی‌های برجسته‌ی آن قرار دارد و در حالیکه هیچکس نمی‌تواند انکار کند که دندانهای سفید جذاب هستند، اما آنها لزوما با سلامت دندان ارتباطی ندارند.

دکتر مایکل آپا، دندانپزشک زیبایی مستقر در نیویورک، که لبخند برخی از افرادی که زیاد عکس می‌گیرند را درمان کرده، از خانواده‌ی سلطنتی دبی گرفته تا مت دیلون بازیگر، می‌گوید: سفید کردن دندان‌ها، برخی از نشانه‌های پیری و بهداشت ضعیف دندان‌ها را از بین می‌برد، اما یک راه حل درست و حسابی نیست. اشباع درمان‌های سفید کننده در بازار باعث می‌شود که بنظر برسد سفید کردن، پاسخی است به مسائل مربوط به دهان و دندان.

بهترین راه برای تمیز کردن دندان‌هایتان در خانه، مسواک زدن دقیق‌تر است

همین تفکر، در مورد ورزش نیز بکار می‌رود. شما می‌توانید ساعت‌ها وقت، صرف تمرین و عضله سازی کنید، اما اگر درست غذا نخورید و خواب کافی نداشته باشید، پس دلیل تمرین کردن‌تان چیست؟ بدون رعایت بهداشت درست دهان و دندان، شما دهانتان را در معرض خطر عفونت، مینای دندان ضعیف و در نهایت مشکلاتی قرار می‌دهید که می‌توانند منجر به از دست دادن دندان شوند!

بنابراین اجازه دهید با اصول اولیه‌ی مسواک زدن و کشیدن نخ دندان شروع کنیم. این یک کار روزانه است که در واقع اکثر مردان، توجه زیادی به آن نمی‌کنند، اما باید این کار را انجام دهند. مشخص شده که بهترین راه برای تمیز کردن دندان‌هایتان در خانه، مسواک زدن دقیق‌تر است، نه محکم‌تر.

مسواک معمولی‌تان را دور بیندازید و یک نوع برقی بخرید. Philips Sonicare DiamondClean براق و قابل شارژ است و ۵ حالت تمیز کنندگی دارد. آپا توضیح می‌دهد: این مسواک نه تنها لثه‌های شما را سالم‌تر و دندان‌هایتان را بدون کرم خوردگی نگه می‌دارد، بلکه همچنین باعث می‌شود لبخندتان سفید و عاری از هرگونه لکه‌ی قهوه یا نوشیدنی‌های دیگر باشد.

کار دیگری که باید بصورت روزانه انجام دهید، کشیدن نخ دندان است. مردان علاوه بر مسواک زدن بمدت حداقل ۲ تا ۳ دقیقه، باید دو بار در روز نخ دندان هم بکشند. در مورد خمیر دندان، دو نوع را با هم ترکیب کنید. آپا معتقد است: بعضی از خمیر دندان‌های سفید کننده برای پاک کردن لکه‌ها دارای سیلیس هستند، اما در مورد آسیبی که آنها ممکن است به مینای دندان برسانند، اختلاف‌های حل نشده‌ای وجود دارد.

برای اینکه با خیال راحت، حداکثر اثر لکه بری را داشته باشید، بصورت یک روز در میان از خمیر دندان سفید کننده به همراه یک خمیردندان غیر ساینده با فلوراید بالا استفاده کنید. Luster Premium White اخیرا یک خمیردندان فلوراید دار برای پاک کردن لکه‌های عمیق را روانه‌ی بازار کرده که این بار فاقد سولفات است.

بطور متناوب از آن و خمیر دندان معمولی ضد پوسیدگی دندان Colgate، یک فرمول کلاسیک بر پایه فلوراید که ارزان و موثر است، برای روشن کردن و تقویت دندان‌هایتان استفاده کنید.

در حالیکه همه‌ی ما می‌دانیم قند، دندان‌ها و مینای آن‌ها را ضعیف می‌کند، شما باید از آن فرم‌های قند که کمتر آشکار و بدیهی هستند نیز مطلع باشید. تابستان، زمانی است که بسیاری از افراد به رژیم آبمیوه روی می‌آورند. در حالیکه این کار برای بدن شما مفید است، اما برای سلامت دهان و دندان شما فایده‌ی چندانی ندارد.

آب میوه می‌تواند دندان‌ها را لک کند و میزان جویدن را کاهش دهد، چون معمولا جایگزین وعده‌های غذایی می‌شود. جویدن، بزاق را افزایش می‌دهد که می‌تواند بعنوان یک ابزار قدرتمند در پاک کردن لکه‌ها و مقابله با پوسیدگی دندان‌ها عمل کند.

و آخرین نکته، اما نه کم اهمیت ترین: برای تمیز کردن دندان‌هایتان بطور منظم (هر ۶ ماه) از دندانپزشکتان وقت بگیرید. چکاپ‌ها، نه تنها برای یک پاکسازی عمیق که مسواک و خمیر دندان شما به راحتی نمی‌توانند انجام دهند مهم است، بلکه این چکاپ‌ها به دندانپزشک شما فرصت می‌دهند که نشانه‌های سایر مشکلات سلامتی را شناسایی کند.

عفونت‌های دهان و دندان در واقع می‌توانند منجر به مشکلات مربوط به قلب، سایر ارگان‌های مهم و مشکلات گوارشی هم بشوند. از اینکه با دندانپزشکتان یک گفتگوی صریح و رک داشته باشید نترسید. مانند هر پزشک دیگری که بطور منظم به او مراجعه می‌کنید، مهم است تمام نگرانی‌هایی که دارید را بیان کنید. چون کلید سلامتی، دهان و دندان، و هر اندام دیگری از بدن شما، پیشگیری، و به دنبال آن درمان است.

منبع : سرخاب سفیداب

 

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است