پیتزا به شکل ساعت برای کودک

 

 

مواد لازم به اندازه سه تا چهار وعده :

 

خمیر آماده مخصوص پیتزا به قطر ۲۰ سانتی متر
رب گوجه فرنگی یا سس پیتزا ۳ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
پنیر پیتزا رنده شده ۷۵ گرم
سبزی معطر ( خشک ) به مقدار اندک
فلفل دلمه ای سبز ۱ عدد
هویج ۱ عدد
کالباس ساده ۱ ورق ضخیم

 

 

طرز تهیه :
1- فر را از قبل ، با درجه حرارت 220 درجه سانتی گراد یا 425 درجه فارنهایت گرم کنید . خمیر آماده پیتزا در سینی فر قرار دهید و روی آن رب گوجه فرنگی بریزید . گوجه فرنگی ها را خرد کرده ، روی این خمیر بچینید . سپس پنیر رنده شده و سبزی معطر خشک را روی آن بپاشید .
2- این خمیر را با محتویاتش مستقیماً داخل فر بگذارید تا به مدت 12 دقیقه پخته شود
3- فلفل دلمه ای را از وسط نصف کرده ، تخمه های ان را بیرون آورید و سپس از این فلفل دلمه ای به شکل اعداد 3 ، 6 ، 9 ، و 12 جدا کنید (می توان از قالب های کوچک مخصوص اعداد استفاده کرد) هویج را نیز پوست گرفته ، به صورت ورقه های نازک ببرید . سپس اعداد 1 ، 2 ، 4 ، 5 ، 7 ، 8 ، 10 ،و 11 را از آن جدا کنید .
4- برای عقربه های ساعت از کالباس ساده ، دو نوار به طول 5/7 سانتی متر ببرید .
5- این پیتزای تزیین شده به شکل ساعت را در ظرف غذای مخصوص کودک قرار دهید . بگذارید تا کمی سرد شود ، سپس برش های مثلثی شکل روی آن ایجاد کنید ، یعنی روی سطح این پیتزا یک برش ضربدری بزنید تا پیتزا به چهار قسمت مساوی تقسیم شود . سپس یک قسمت از آن را به کودک بدهید تا بخورد .

 

 

نکته :
اگر بخواهید این پیتزا را به اندازه کوچک تر درست کنید ، می توانید از نصف این خمیر پیتزا استفاده کنید . بقیه مراحل طرز تهیه طبق دستور فوق می باشد . فقط برای پخت ، آن را در فر بگذارید تا پنیر ذوب شود . اعداد ار کوچک تر ببرید و عقربه ها را نیز از کالباس ساده ورقه نازک انتخاب کنید .

 

 

کلید واژه ها:پیتزا به شکل ساعت برای کودک،آموزش انواع پیتزا پیتزا به شکل ساعت،دستور پخت پیتزا به شکل ساعت آموزش پخت پیتزا به شکل ساعت،پیتزای فانتزی غذای فانتزی،غذا به شکل فانتزی،پیتزا به شکل فانتزی