****توچه : این مطلب به هیچ عنون جنبه علمی ندارد لطفا به عنوان سرگرمی بخوانید ****

 

کف بینی یا فال کف دست در تمام فرهنگ‌ها  و در نقاط مختلف زمین شایع و پرطرفدار است. در زمان‌های باستان در فرهنگ‌های ایران باستان، هند، تبت و چین طرفدار زیادی داشته و هنوز هم خیلی‌ها به آن معتقدنداند.  طبق نظر برخی ریشه این کف بینی به طالع‌بینی هندی و رومی باز می‌گردد. در واقع کف بینی برای خواندن شخصیت هر‌کس و پیش‌بینی آینده او به کار می‌رود. با وجود اینکه هیچ دلیل علمی برای خواندن بخت و اقبال از خطوط روی دست وجود ندارد اما هنوز که هنوز است بعد گذشت قرن‌ها همچنان کف بینی و طالع بینی پرطرفدار است و هر کسی کنجکاو می‌شود ببیند چه اتفاقی در خطوط کف دستش می‌افتد. در این مطلب مجموعه نکات مهم و کلیدی برای کف بینی از گذشته ‌های دور آمده است که برای طرفداران این رسم و سنت بسیار جالب خواهد بود با این نکات خودتان می‌تواتید کف دست خود را بخوانید.

خطوط کدام دست را باید بخوانید

کف‌بین‌ها بین دست فعال و دست غیر فعال یا همان چپ دست‌ها و راست‌دست‌ها. اگر راست‌دست هستید دست فعال شما دست راستتان است و اگر چپ دست هستید به همین ترتیب دست فعال شما دست چپتان است.به طور کلی دست غیر فعال ویژگی‌های ذاتی و ژنتیکی و توانایی‌های بالقوه‌ای که با آن به دنیا آمده‌ایم را نشان می‌دهد. دست راست در عوض ویژگی‌هایی که در طول زمان آموخته‌ایم را نشان می‌دهد. اگر بین دو کف دست اختلاف زیادی دیده شود نشان می‌دهد که شخص در طول زمان رشد و تغییرات بسیاری کرده و قدم‌های بزرگی برای تغییر زندگی خود برداشته است.

photo_2015-09-30_12-22-23

خطوط اصلی را مشخص کنید.

خودتان می‌دانید که خطوط بسیاری در کف دست همه ما هست اما خطوط برجسته و واضح آن هم کاملا مشخص و مشهود است.  در واقع چهار خط قلب، خط مغز یا ذهن،خط سرنوشت و خط زندگی به عنوان خطوط برجسته شناخته می‌شوند. هر چند همه خط سرنوشت در کف دستشان ندارند.. خط سرنوست خطی است که تز انتهای کف دست تا مچ کشیده شده است. تفسیر خط سرنوشت از خطوط دیگر دشوارتر است. این خط دلالت بر این دارد که زندگی فرد به چه اندازه تحت تاثیر عوامل خارجی و بیرونی قرار گرفته که خارج از کنترل اوست. خط سرنوشت اگر عمیق باشد نشان‌دهنده آن است که زندگی با تمام پستی بلندی‌هایش به شدت تحت تاثیر سرنوشت است.

تفسیر خط قلب

این خط در واقع اولین خطی است که در کف بینی از جانب کف بین مورد تحلیل قرار می گیرد. این خط نشان‌دهنده احساسات و عواطف قلبی و زندگی احساسی شخص است. خطوط درهم و یا بریدگی و آشفتگی در این خطوط نشان‌دهنده غم و اندوه و افسردگی است. خط مستقیم یا کوتاه(کوتاه به این مفهوم که زیر انگشت میانه شروع شود و همانجا تمام شود)  نشان‌دهنده این است که شخص علاقه زیادی به روابط عاشقانه و رمانتیک ندارد.  خط قلب بلند و طولانی اگر از زیر انگشت اشاره شروع شود نشان می‌دهد که شخص انسان رمانتیک و احساساتی است و به احساسات دیگران اهمیت می‌دهد. خط منحنی و گرد و کوتاه نشان می‌دهد که شخص انسانی است که به جمع‌های محدود و کوچک علاقه‌مند است و از جمع‌های شلوغ بیزار است. خط منحنی طولانی و بلند نشان می‌دهد که شخص احساسات خود را به راحتی بروز می‌دهد و خط منحنی برعکس به سمت انگشت اشاره دلالت بر این دارد که فرد انسان رئوف و خوش‌قلبی است.

photo_2015-09-30_12-22-18

کشف خط قلب

این خط دلالت به میزان یادگیری و هوش و توانایی یادگیری فرد و قدرت ارتباطی او دارد. این خط از لبه کف دست زیر انگشت اشاره شروع می‌شود و تا انتهای کف دست ادامه دارد. فاصله و شکست خطوط بین ابتدای خط قلب و ابتدای خط زندگی نشان می‌دهد که آیا شخص فرد ریسک پذیر و با جراتی است و یا محتاط و محافظه کار است. اگر این خطوط در آغاز به هم متصل باشند نشان می‌دهد که شخص فرد محتاط و محافظه کاری است و اگر فاصله بین خطوط بیشتر باشد نشان می‌دهد که شخص قدرت ریسک بیشتری دارد هر چه این فاصله بیشتر باشد ریسک پذیری فرد هم بیشتر است. خط قلب منحنی نشان‌دهنده خلاقیت شخص است در حالیکه خط مستقیم نشان‌دهنده نظم و انضباط فرد است.

photo_2015-09-30_12-22-12

تفسیر خط زندگی

این خط اصلی نه تنها قدرت و سلانت بدنی شخص را نشان می‌دهد بلکه منعکس‌کننده تغییرات در زندگی هم هست. طبق نظر کف‌بینان امروزی طولانی بودن خط زندگی به معنای طولانی بودن عمر شخص نیست. خط زندگی طولانی نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و قدرت فرد در برابر مشکلات زندگی است. خط زندگی کوتاه نشان می‌دهد که فرد تحت تاثیر حرف دیگران و قدرت دیگران قرار می‌گیرد. به طور کلی خط ظریف و کم عمق زندگی نشان‌دهنده انرژی کم فرد است و هر چه این خط عمیق‌تر باشد شخص با انرژی‌تر و با نشاط‌تر است.خط زندگی شکسته نشان‌دهنده شکست و تحول ناگهانی در زندگی است.

photo_2015-09-30_12-22-07

مشخص کردن شکل کف دست

یک نکته مهم دیگر برای کف ‌بینان شکل کلی دست است. هر کف دستی با یکی از عناصر چهارگانه خاک(زمین)، آتش ، باد، آب ارتباط دارد. شکل دست بر اساس قد انگشتان و کف دست تشخیص داده می‌شود. شکل و اندازه دست از مچ دست تا نوک انگشتان شناسایی می‌شود. در ادامه بر اساس شکل دستها و شباهت آنها با عناصر چهارگانه به نکات مهم کف بینی پرداخته می‌شود.

خاک یا زمین

کف دست به شکل زمین به صورت دست مربع شکل با انگشتان کوتاه است. کف دست به شکل زمین  طول و عرض تقریبا مساوی دارد و قد انگشت میانی کمتر از سه چهارم طول کف دست است. افراد با این کف دست انسان‌هایی مسئولیت پذیر و کاری هستند. اغلب ارتباط عمیق با خاک و زمین دارند و روحی محکم و شخصیت ثابتی دارند.

photo_2015-09-30_12-21-52

باد یا هوا

کف دست مربع با انگشتان کشیده و معمولا انگشت شصت کوتاه به عنوان انسان‌هایی با کف دست باد یا هوا شناخته می‌شوند. این افراد انسان‌هایی روشنفکر و اجتماعی هستند .آنها معمولا خستگی‌ناپذیر و پرحرف هستند و به دنبال تغییر و تحول در زندگی‌اند.  آنها دوست دارند به راه و روش خود زندگی کنند و کارهایی که خودشان دوست دارند را انجام می‌دهند.

شکل آب

کف دست کشیده با انگشتان کشیده و بلند. این ویژگی‌دستان انسان‌های خلاق و عمیق است. آنها افرادی احساساتی و تا حدی با خلق و خوی متغییر و مودی هستند.اغلب افرادی درون‌گرا و کامل هستند.

شکل آتش

کف دستان بلند و انگشتان کوتاه ویژگی کف دست آتشی شکل است. در واقع وقتی که طوا انگشت میامی برابر با طول کف دست باشد می‌توان گفت فرد کف دستش به شکل آتش است. این افراد با انگیزه، مثبت اندیش و خوش‌بین هستند. آنها ریسک‌پذیر و عمل‌گرا هستند و شخصیتی برونگرا دارند.

این‌ها نکاتی کلی درباره کف بینی بود که در مطالب بعدی به صورت جزئی‌تر و کاملتر به آنها پرداخته می‌شود. کسانی که علاقه به کف بینی دارند منظر مطالب بعدی ما باشند.

 

 

منبع : زنجفیل