نتیجه تصویری برای سایت الکسا

 

ابتدا یه معرفی کوتاه از سایت الکسا به نقل از ویکیپدیا

«« وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسیس شد. نام این وبسایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است.

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است

در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است. »»

 

در حال حاضر در داخل ایران الکسا یکی از بی رقیب ترین معیارهای انتخاب سایت های پربازدید میباشد . یه دلیل این که سایت الکسا لیست ۵۰۰ سایت برتر هر کشور را به نمایش میگذارد ، رقابت شدیدی بین سایت های ایرانی برای رسیدن به رتبه زیر ۵۰۰ ایران وجود دارد.

در این بین روش های زیادی برای بهبود رتبه الکسا وجود دارد

برخی از رایج ترین روش های بهبود رتبه الکسا

۱- اولین و بهترین روش بهبود  رتبه الکسا ، تلاش برای جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو مثل گوگل میباشد.

این روش تنها روش اصولی برای کاهش رتبه الکسا بوده و در صورتی که سایت شما به صورت طبیعی و با ورودی بالا از موتورهای جستجو به رتبه زیر ۵۰۰ ایران برسد ، ارزش بسیار بالایی دارد .

۲- یکی از بدترین و بی ارزش ترین روش ها برای بهبود الکسا ، خرید پاپ آپ از سایت های پربازدید میباشد .

در این روش رتبه الکسا به سرعت بهبود پیدا کرده و در ظاهر روش سریع و کم هزینه ای است ولی در اصل هیچ سودی برای وبسایت نخواهد داشت . استفاده از این روش به راحتی از طریق آماری که توسط خود الکسا داده میشود قابل شناسایی است .

ولی در صورتی که مشتری تبلیغاتی این گونه سایت ها ، از روی اشتباه برای تبلیغات شروع به همکاری نماید ، بعد از اولین روزهای همکاری و مشاهده عدم بازدهی تبلیغات و کلیک خور نبودن بنرها ، پی به تقلبی بودن نتایج الکسای سایت برده و مطمئنا اقدام به تمدید همکاری نخواهد کرد .

از طرفی زمانی که سایت مورد نظر ، خرید پاپ آپ از سایت های پربازدید را قطع کند ، رتبه الکسا دوباره خراب خواهد شد .

نتیجه تصویری برای سایت الکسا

سایت alexa  درحال حاضر رتبه سایت ها را به دو صورت جهانی و کشوری نشان میدهد. رتبه جهانی سایت ها به صورت میانگین سه ماهه و رتبه کشوری سایت ها به صورت میانگین ماهانه تعیین میشود .

یکی از دلایلی که ممکن است  مثلا درحال حاضر بازدید سایت شما افزایش پیدا کند ولی رتبه الکسا بدتر شود دقیقا همین مورد است .

چرا با این که بازدید سایت من نسبت به چند روز پیش بیشتر شده ، الکسای سایت من بدتر شده است ؟

این یکی از رایج ترین سوالاتیست که مطمئنا لااقل یکبار به ذهن همه صاحبان وب سایت ها رسیده است .

یکی از دلایلی که باعث این عدم بهبود رتبه میشوند ، افزایش بازدید سایت های رقیب میباشد .

رتبه هر سایت نسبت به مقایسه تعداد آمار بازدید آن سایت با سایر سایت های رقیب تعیین میشود .

ممکن است با افزایش آمار بازدید سایت شما ، آمار بازدید سایت رقیب هم افزایش پیدا کند و حتی بیشتر از شما . در این صورت است که رتبه الکسای سایت شما با وجود افزایش بازدید ، افت پیدا خواهد کرد .

دلیل رایج دوم نوع محاسبه رتبه سایت از طرف الکسا میباشد . الکسا رتبه سایت شما را به صورت مقایسه میانگین بازدید طی بازه زمانی یکماه گذشته محاسبه میکند و ممکن است کاهش بازدید  امروز شما باعث شود  مثلا با افزایش بازدید در دوهفته آینده ، رتبه الکسای شما بدتر شود و بر عکس

حسینی / اختصاصی / baelm.net